torsdag 30 december 2010

Besök

Man skulle kunna säga att jag just nu inte är i närheten av vissa andra bloggares uppdateringsfrekvens.
Det hinns liksom inte riktigt med.

Vårt plötsliga övernattningsbesök blev även ett förmiddagsbesök...
 och ett hela dagen besök...
 ...och ett kvällen och ytterligare en natt besök.
Trevligt.
Vi provade både digitala och analoga julklappsspel. Och Lurvig var ungefär hur lycklig som helst. Anna lärde jag känna när jag flyttade till Lidköping. Faktum är att jag snodde hennes jobb, helt mot elevernas vilja. I samma veva skaffade jag Lurvig, som då var en ganska otrygg liten hund som inte alls klarade av det här med att vara med matten på jobbet. Anna och hennes familj räddade oss lite då och Lurvig fick vara hos dem ett par kvällar i veckan. Trots att det har gått fem år sedan dess slår han nästan knut på sig själv när han någon gång om året träffar henne :)
Själv tycker jag att Anna är just en sådan där enkel och okomplicerad gäst. Det finns de som nästan ber lite om ursäkt för att de kommer, sedan finns det de som förväntar sig att bli alldeles särskilt behandlade eller att det ska serveras aktiviteter på löpande band... och de som gärna vill bara vara men väntar på att någon ska tala om för dem hur... och sedan finns det de som kommer och är. Varken mer eller mindre. Sådan är Anna. Och det är så skönt med sådana besök!

 Idag for hon hem i hyrbil, eftersom hennes egen mest blev skrot i krocken.
Sambon och jag ägnade resten av dagen åt mååånga timmars trimning av Lurvig, samt en visit hos sambons pappa.
Jättegoda pepparkakor hade han gjort!
Och nu är det kvällen.
Sambon i soffan.
History channel på teven.
Lurvig på julklappsfällen från farmor.

4 kommentarer:

  1. Låter som en perfekt besökare! Det är mysigt med människor som bara är! Och kul att spela spel!

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Vi spelar alldeles för sällan, men tycker egentligen att det är jätteroligt. Nu fick vi ju två i julklapp och de behövde förstås provas :)

    SvaraRadera
  3. Å vad massa snällta saker du skriver! Det är jag som ska tacka så himla mycket för att jag fick dyka upp sådär på kort varsel!!!
    Sällskapsspel är helt klart underskattat och jag tycker helt klart att lurvig kan få leva på övertid ett tag till! :)

    SvaraRadera
  4. Anonyma Anna; Du är alltid välkommen! Och Lurvig har bestämt obegränsat antal liv så han hänger nog i ett tag till :)

    SvaraRadera