fredag 31 december 2010

2010

Början
Förra året inleddes hos Kumlavänner.
Lurvig sov under bordet och märkte inget av fyrverkerierna...

Familjen
Sambon och jag är numera ringmärkta.
Fröken L har fyllt tolv och vi har hunnit med en hel del skojigheter. Jag har dessutom fått se både skolavslutning och Luciatåg. Härligt!
Lurvigs tassar läkte plötsligt under maj och nu kan han gå igen. Under hösten har det varit upp och ner med stark medicin, biverkningar och operation. När det var som värst fick han tio dagar på sig av veterinären... De har han passerat många gånger om och är just nu en ganska pigg vovve!
Utöver det då. Pappa har gjort en bypass-operation och ska förhoppningsvis bli som ny. Farmor har fyllt 80, vi har firat påsk i skåne och jul i karlskoga. Lillebror bor kvar i Danmark. Sambons pappa har flyttat från Öland till Linde.
Ungefär så.

Resor

Fyra trevliga tripper av varierande längd har det blivit under året.
Jag började i januari med en trevlig stockholmsweekend med mamma. Hotell, museer och inte minst musikalen Hairspray.

I slutet av januari åkte sambon och jag på ett riktigt äventyr. Vi fick privat guidad tur och sov alldeles ensamma 155 meter under jord i Sala silvergruva. Det var en upplevelse!

Sedan levde vi studentliv för att i juni få fara till Öland, där sambons pappa hade fixat en söt liten stuga åt oss. En vecka med fint väder och mycket sevärdheter från norra till södra udden.

Så kom september och sambon och jag klev på flyget tillsammans med farmor, mamma, pappa och lillebror för att fara till Azorerna. Vilken vecka! Varma källor, vacker natur, vackra vyer, äventyr till havs på delfinsafari och mycket mer!

Hästar
En del häst har det också blivit. Under våren red jag på prickig och fläckig. Tyvärr skadade sig prickig, men fläckig hade jag så mycket jag ville hela sommaren. I slutet av Augusti flyttade han tyvärr och jag hade ett par nästan hästfria månader innan det plötsligt dök upp hästar lite varstans. Trevligt :)

Vänner
Två vigslar i största hemlighet. Vi har numera en familjen R och en familjen A i vänskapskretsen.
Gudbarnet och hennes storebror växer så att det knakar. Så även liten Pontus, som för övrigt ska bli storebror i juni.
Hos familjen A kommer det bebis om någon månad och runt om i bekantskapskretser är det ytterligare ett antal barn på väg. Skojigt värre förstås!
Under denna rubrik bör även barndomsvännen som jag stötte på på facebook nämnas. Jättekul med en återupptagen kontakt!

Plugg och jobb
Under året har vi nu läst specialpedagogik, naturvetenskap och matte. Man kan nog säga att det har gått riktigt bra och bortsett från den sista kursen har det varit både varierande och till och med ganska roligt. Inte minst naturvetenskapen där vi fick experimentera hej vilt...
På jobbfronten har jag provat på totalt nya erfarenheter; vickande på ett dagis, där jag trivs jättebra. Det är alltså inte trivsel utan dagis generellt som är den nya erfarenheten :)

För egen del tycker jag nog att årets händelse skedde den 14/9 i ett varmt vattenfall på Azorerna :)
Nu går vi snart in i 2011.
Nytt år nya möjligheter :)

GOTT NYTT ÅR!!!

12 kommentarer:

  1. Gott slut och Gott Nytt År!
    Nospuss till Lurvig
    och kramar till er två

    SvaraRadera
  2. Mian; Oj, nu var du så snabb att det finns en viss risk att du fick läsa en huller-om-buller-text med mycket fet stil på många konstiga ställen. Jag och nya blogger är fortfarande inte alltid överens...

    Önskar er detsamma!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Det tycks ha varit ett bra och händelserikt år.

    God fortsättning nu och varm kram härifrån!

    SvaraRadera
  4. Åh vilket härligt år du haft! Min sammanfattning skulle vara oerhört enkel och börja med utmattning och sen fortsätta med konstant illamående. Jag tycker inte alls det gör något att året är över :o) Gott nytt år till er och tack för julkortet!

    SvaraRadera
  5. Underbart.
    Hoppas det nya året blir precis så som ni vill ha det.

    SvaraRadera
  6. jag har aldrig sovit i silvergruva,
    gott nytt år!

    SvaraRadera
  7. Ett lyckat och glädjande år (som du själv har regiserat... ;-P). Det var roligt att läsa. Blev glad över många saker, årets händelse, Lurvigs tillfrisknande, din pappas op mm. Ha en fint 2011!
    /Emma R

    SvaraRadera
  8. Gott nytt år! Vilket händelserikt och positivt år ni har haft! Roligt att få läsa en sån fin sammanfattning.

    SvaraRadera
  9. Gott nytt år. Jag röstar på lite wiispel under nästa vecka.

    SvaraRadera
  10. Vilket år! Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  11. Sala silvergruva verkar ruggigt, men vattenfall på Azorerna desto trevligare. Gott nytt år!

    SvaraRadera
  12. Vilket år! wow.. och bilden från vattenfallet borde du, om du inte gjort det redan, rama in och ställa på nattduksbordet. Jättefin!
    men hur vågade ni sova så långt under jord? jag blir klaustrofobisk av bara tanken ;)
    Hoppas ert nya år blir lika bra och bättre!
    Kram / Matte

    SvaraRadera