måndag 15 november 2010

Universitet och finbesök

Äkta gråväder utanför fönstret.
Äkta urtråkig föreläsning inne.
På bänkarna står termosar och kaffemuggar. Och hos hon som sitter till höger om mig ser en servett ut såhär...
 Ännu mer till höger har föreläsningen inte uppskattats så värst mycket mer.

Kvällen blev desto trevligare. Inte långt efter att vi kommit hem dök Elin och liten Pontus upp.
Sambon är i Linde och styckar NÖT (jag är förmanad av min mamma som tyckte att det lät förfärligt otrevligt att stycka kossa). Han brukar hjälpa till med det varje år och det brukar resultera i lite köttfärs som tack för hjälpen. Ett bra byte tycker jag ;) Själv var jag rätt nöjd med att få dricka te, äta chokladmuffins och ha besök av ett litet charmtroll och hans mamma.

2 kommentarer:

  1. Te, chokladmuffins och trevligt sällskap, mycket trevligt att få komma på besök tyckte vi som gärna dyker in fler gånger!

    /Elin

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag absolut att ni ska göra! Ni är alltid välkomna :) Förstås.

    SvaraRadera