fredag 19 november 2010

Trötter

Igår var jag i Karlskogaland och hämtade energi. Åt smaskig soppa och fick därefter espresso med lingonchoklad till.
Mamma hade handlat och Lurvig var... moraliskt stöd när varorna packades in :)
Idag har jag lärt mig att inte dela ut tallrikar till små barn innan det är mat på dem. Tallrikar fungerar även fint som trummor...
Och jag har förundrats över att alla somnar på vilan.
Och sjungit luciasånger av vilka jag bara kunde hälften.
Och jag tänker att jag har ett toppenställe att vicka på.

Så har jag suttit i bilkö.
Klappat häst.
Hämtat sambon.

Och fortfarande är jag lika trött som när jag vaknade i morse.
Lurvig har rullat in sig runt sladden. Som vanligt.

Nu säger vi tack och godnatt här från tredje våningen i det gula huset.

5 kommentarer:

  1. Jag läste klappat sambon...
    Hoppas du har gjort det också :)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. godnatt, godnatt!

    Här börjar vi bli trötta också ....

    SvaraRadera
  3. Det var hiskeliga bilköer idag, speciellt under eftermiddagen!

    SvaraRadera
  4. Barn har en förmåga att få alla möjliga ting till "brahasaker".
    Älskar kreativa barn.

    Bilköer är då inte det roligaste man kan hamna i en fredageftermidag precis.

    Ha en fin lördag.

    SvaraRadera
  5. Lindalotta; De har nog fått sin dos båda två ;)

    Elisabet; Kvällar är inte riktigt min tid på dygnet... :)

    De la reladidad; Det kan jag skriva under på!

    Husan; Bilköer när man har bråttom är ingen höjdare. Samtidigt är det nästan lite ironiskt att jag bara för några år sedan hade lååånga Stockholmsbilköer som vardag. Jämfört med det var det här ingenting.

    SvaraRadera