torsdag 4 november 2010

Medicin och biverkningar

(den som inte orkar läsa mer om den lille lurviges sjukdom kan återkomma lite senare)
Nu sover han, Lurvig, efter en heldag hos veterinären. Kvart i åtta åkte han och fick inte komma hem förrän strax efter sex.
Nu är han opererad i munnen. Tyvärr upptäcktes en helt ny biverkning samtidigt. En så ny att den inte finns inrapporterad. Fullt med små utväxter på tungan. Bara att avvakta.
Vidare är ju även magen bekymmersam. Flera kilo har han tappat i vikt sedan vi började med medicinen. Nu blir det nytt foder, nya tillskott och en ny receptbelagd medicin för att få ordning. Tio dagar får han på sig att bli bättre, annars blir vi tvugna att plocka bort medicinen han får biverkningar av och... då blir det som det blir.
Men, vi har en fantastisk veterinär! Det kan inte sägas nog många gånger!

Annars då? Vick på dagis -sköna barn och härligt väder.
Och min mobiltelefon har sagt upp sig alldeles totalt.

I morgon är det fredag.

14 kommentarer:

  1. Det är ju för eländigt, stackars Lurvig och stackars er!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad tråkigt. :( Jag hoppas verkligen att han blir bättre.

    SvaraRadera
  3. Stackars lille krabat. Och stackars er.

    SvaraRadera
  4. Blir så ledsen av att läsa det här. Stackars Lurvig och er! Hoppas av hela mitt hjärta att det kommer att bli bättre och att den kan vända med alla de här jobbiga biverkningarna!!

    Usch vad jobbigt! Men vilken tröst ändå att ni har en veterinär som är så bra och verkar vara så engagerad också.

    SvaraRadera
  5. Fina, fina Lurvig...
    Massor av kramar till er alla!

    SvaraRadera
  6. Alla; Det är förstås mycket mer synd om Lurvig än om oss. Även om jag stundtals tycker lite synd om oss med... och kämpade ganska hårt för att se tapper ut under diskussion med veterinären om det stora tråkiga OM:et, som ju trots allt legat alldeles för nära alldeles för länge. Ökar gärna avståndet till det ett tag...

    Londongirl; Vår veterinär är en ängel! Efter ett jättelångt samtal med honom igår, när jag hämtade Lurvig, var huvudet fullt och gansak förvirrat. Jag knatade därifrån och glömde receptet. Klockan åtta igår kväll, flera timmar efter hans arbetstid, plingade det i min mobil: "faxade receptet till apoteket. Kram"
    Det räcker fint för att jag ska bli varm i hjärtat :)

    SvaraRadera
  7. Usch så jobbigt! Stackars finaste Lurvig! Och stackars er... inte kul när ens djur har det jobbigt. Skönt i alla fall att han är opererad ås att han snart kan äta igen. Varför kan inte djur bara alltid få vara friska? :-)

    Skönt att ni har en så bra veterinär!

    SvaraRadera
  8. Jag blir så ledsen för hans skull.
    Vad är det egentligen han råkat ut för? Måste väl i all sin dar kunna finnas en bot?
    Tur ni har en vetrinär som är bra som lyssnar och vill göra allt för den goa Lurvig.

    Det som är, är ju att det drabbar ju även er. Ni kan inte koppla av och mår dåligt med.
    Hoppas så innerligt att det ska ordna sig för den goaste Lurvig som finns.
    Tänker på er.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  9. Fyyyyyyy tusan vilken evig tråkig följetång för Lurvig och er!!!! Stor styrkekram till er alla! /Emma

    SvaraRadera
  10. Jag håller tummarna så hårt att det gör ont Karin!
    Det glädjer mig att höra att ni har en så underbar veterinär.

    SvaraRadera
  11. Kattalena; Ja, det är jätteskönt. Inte för att mat-moset är ett så stort projekt utan just vetskapen om att han ser bättre ut i munnen. Hoppas nu att tungan inte ställer till det.

    Synne; ALLT är provat. Det finns inget bot. Men det finns däremot medicin som håller det hela i schack... det är av den han får biverkningar nu. Och det är biverkningarna vi måste bli av med. Vi jobbar på det :)

    Emma R; Ja, den tar liksom inte slut. Själva "underhållet" kan jag leva med. Det är den där ständiga ovissheten som tar mest. Och den lille lurvige kämpar verkligen på tappert!

    Mian; Det känns bra, då hoppas jag att du har riktiga turtummar. Men det är verkligen toppen med en bra engagerad veterinär som gör allt för att underlätta och som det går att ha en öppen dialog med.

    SvaraRadera
  12. Usch stackars Lurvig-vovve. Som sagt - tur ni har en bra veterinär. Betyder väldigt mycket. Hälsa krya på dig till honom om han nu inte läser detta =)

    SvaraRadera
  13. Styrkekramar till Lurvig och er.

    SvaraRadera
  14. Nu har jag läst ikapp och tycker så synd om både den lurvige och om er.
    Det är verkligen hemskt när de fyrbenta är sjuka och inte har det bra. Stackars fina Lurvig.
    En tröst är ändå att han får den bästa vård han kan få och att ni litar på er veterinär.
    Jag tror att jag har frågat förut, men frågar igen eftersom jag har glömt - hur gammal är Lurvig?

    Jag håller också tummarna. Hårt.

    SvaraRadera