måndag 29 november 2010

Lurvig och mattan

 Vissa dagar blir inte alldeles som man tänkt sig.
Det här har varit ganska mycket en sådan dag. Försovning på morgonkvisten, tider som inte stämt och gått ihop, missad föreläsning, trista möten, småsaker som inte gått i lås osv.
Det får mig förmodligen att uppskatta vanliga bra dagar ännu mer :)
Men Lurvig har varit nöjd. Han startade dagen med en tupplur på den där mattan.
Förmiddagen och lunchen, bortsett från promenader, tillbringade han på mattan...

Och kvällen har, med undantag från mat och kylig promenad, ägnats åt...
just det -sovande på mattan.
Förmodligen tycker Lurvig att det här är bland det bästa hussen gjort -att konka ner just den här mattan från vinden...
Adventsljusstaken lyser fint i fönstret och jag har väldigt roligt åt Robert Gustavsson på teve.
Det är bra :)

9 kommentarer:

  1. Pälstjejerna fattar precis varför Lurvig inte flyttar sig långt från mattan - de gillar också tjocka varma och goa mattor...som de kan håra ner obegränsat ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag tror att sambon och vovven har något hemligt avtal..... Det är ju nästan för bra för att vara sant att han ligger sådär mycket på den där mattan!

    SvaraRadera
  3. Hihi, sötaste Lurvig. Han ser verkligen ut att trivas på den där mattan :-D

    Såna dagar när allt är lite ur fas är lite jobbiga :-)

    SvaraRadera
  4. Börjar det med försovning så brukar (ivf för mig) allt gå fel resten av dagen med. Jag får inte den stareten på dagen jag måste ha, helt enkelt.

    Mattor o hundar, ja, kan ju säga att vin inte har en matta i hela lägenheten, men däremot 2 hundar. Sen fins det hundfiltar o hundkorgar o hundmadrasser överallt ist. Men, ja, du vet, våra vovvar ligger ändå hälst i vår säng. Hela dagarna. O gärna med Husse brevid sig.

    Nu hoppas vi på att Tisdagen blir bättre.

    SvaraRadera
  5. Han ser verkligen ut att uppskatta mattan! Hur mår han idag. Bättre? Ge honom en försiktig kram från mig.

    SvaraRadera
  6. Husse (och du?) ska vara glada att den populära mattan får ligga så där slätt ...

    Här lönar det sig inte att räta ut hundens favoritmatta. Den knölas strax ihop till en mysig knölig hög ...

    (När hunden tar slut åker nog den "mattan" ut.)

    SvaraRadera
  7. Hehe, men det är ju bra att någon uppskattar den så mycket i alla fall. Men du verkar få svårt att bli av med den utan att byta ut den mot något likvärdigt. ;)

    SvaraRadera
  8. Christina; Haha, ja just det, här håras det ner hej vilt ;)

    Malin; Hi, så måste det förstås vara. Undrar just vad han mutat med...

    Kattalena; Ja, ur-fas-dagar är lite sådär. Och han älskar verkligen verkligen mattan.

    Husan; Mina dagar börjar bra om jag kommer upp i tid eller allra helst lite före. Det gjorde jag inte den där dagen. Men det var då :)

    Lisette; Han är pigg och glad och kramas hellre än försiktigt ;) Det går förstås att räkna upp en massa negativt med, men det låter jag bli idag.

    Cecilia N; Tunna mattor brukar kunna bli så, men den här är så tjock. Dessutom har han en elak husse och matte som håller hårt på att det inte är lek och bus i vardagsrummet :)

    De la realidad; Mmm, jag börjar inse att det är lika bra att jag vänjer mig!

    SvaraRadera
  9. När jag ser Lurvig, längtar jag efter att få ligga just så där på min blå soffa, men nu står den inpackad intill fel vägg med ett lakan omkring sig... och världen är sig inte lik när jag inte får ligga där och gotta mig som din hund gör.

    SvaraRadera