måndag 15 november 2010

Kvällen

Måndagkväll med alldeles för lite plugg. Istället fastnar jag framför Böda Camping direkt efter halv åtta hos mig. Och gråter floder över frierier och romantiska människor. Eventuellt i kombination med att jag är supertrött och borde skuttat i säng tidigt.
Kvart över nio ringer vår underbara veterinär. Jag skickade ett sms i morse, men han hade haft fullt upp under dagen. Och jag tycker att det är fantastiskt att han tog sig tid, en kväll långt efter arbetsdagens slut, bara för att följa upp och ge råd...
Vid tio dyker sambon in. Och det var ingen dålig last han hade med sig. Lyx och rikedomar!
 Här luktar det smaskens! Tyckte Lurvig, som dock är alldeles för artig för att göra provsmakningsförsök.

Vår frys är i stort behov av avfrostning. Vi väntar ivrigt på stabila minusgrader. Nu passade sambon på att skrapa lite så att facken skulle gå igen ordentligt. Och Lurvig var förstås med. Han är vääääldigt mycket hussens hund!
I morgon är det förmiddag på universitetet. Jag är bara lite halvsugen faktiskt. Den här mattekursen har hittills inte varit särskilt spännande.
Men först sova :)

3 kommentarer:

  1. Vist känner man sig rik när man får stoppa in så mycket mat i frysen. Samma kännsla hade jag när vedboden var fylld för vintern. Mäktigt.

    Böda Camping, tja, ett lite väl skruvat campingliv. Så har inte vi det. O inte hadde jag så när vi campa med mamma o pappa heller på 70 o 80 talet. Vårt camingliv innehåller knappast någon alkohol, inte heller grillen var kväll, inte heller detta rännande hos varandra i husvagnarna, inte någon klasskillnad, ja, vårt campingliv är mycket lugnt o så vill vi ha det.

    Vi kanske skulle byta lite färs så vi båda kan göra älgbullar till jul. SÄg bara till.

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att ha en veterinär som faktiskt tar sig tid att kontakta sina pasienter.
    Hoppas det går bättre med den Lurvige charmören.

    Har frysen full här med. Kom tio kilo älgfärs och ett par stekar. Skulle visst komma mera sa han....

    Här är det vinter nu. 10 cm snö, dimma i morse och 9 minus....
    Härligt :))
    Ha en skön tisdag nu.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  3. Och vilken härlig känsla att fylla frysen! Det måste vara nånting från forntiden .., nån känsla av att man ska klara sig.

    SvaraRadera