lördag 20 november 2010

Kväll ♥

Och jag älskar de där två på bilden!
-Du kan väl prova, bara för att se om bredden är lagom? Ber jag. Och sambon tar virknålen och trär på sig mössan som då ännu mest liknade en sådan där judisk huvudbonad.

Du och jag hussen, tänker nog Lurvig...
Ute har det snöat hela kvällen och jag som är hästvakt hela helgen har lovat att fixa morgonfodringen. Jag är en fegis bakom ratten i vinterväglag och medger att snöandet bekymrat mig en smula, när jag ska ut på oplogade landsvägar en mörk morgon.
Nu är bekymret bortblåst. Finaste sambon har precis ställt klockan på alarm 05.45 för att följa med mig.
Och mitt hjärta nästan svämmar över av kärlek.


Nu är det hopp-i-säng-dags igen. Alldeles rasande fort går dagarna!

8 kommentarer:

  1. Ha ha, den blicken säger allt :-)

    SvaraRadera
  2. Gulligt. När vi var unga kunde jag också få prova saker på min man, men... det har gått över.

    Han kommer visserligen och hämtar om det är sent och mörkt, men i övrigt säger han mest det jag tutat i honom i snart 40 år: Kvinnor kan!

    SvaraRadera
  3. Underbart med omtänksamma män.

    Hussar är bra. Våra vänner älskar Hussen oxå, så i den grad att hans säng är full till bredden. :))
    Själv sover jag jättebekvämt, helt ensammen i min.

    SvaraRadera
  4. Och jag funderar mest över hur du får ditt hjärtat ..-)

    SvaraRadera
  5. Undrar samma sak som Elisabet. Hmmmm...

    SvaraRadera
  6. Ckristina; Han är väldigt mycket hussens hund :)

    Husan; Haha, nä i sängen får den lurviga inte vara. Det händer dock att jag smugglar upp honom i allafall...

    Elisabet och Husan; Tidigare gick det att göra mha tecknen <3 Men sedan blogger gjorde om fungerar inte det så numera kopierar jag helt enkelt in det :)

    SvaraRadera
  7. Vilken blick! Snacka om kärlek där också. :-)

    SvaraRadera
  8. Londongirl; Ja, hunden är aldrig långt ifrån hussen, men hussen verkar inte särskilt missnöjd över det :)

    SvaraRadera