söndag 7 november 2010

Kilsbergen

Jag älskar att gå i skogen. Alldeles särskilt med hundsällskap!
Cirka tjugo minuters bilfärd härifrån finns ett paradis för sådana som mig. En mängd leder med varierande längd. Vi valde en femkilometerstur eftersom vi inte visste riktigt hur pigg Lurvig var.
Lurvig var jättenöjd att få gå i skogen!
 En tunn ishinna på sjön vi kom fram till.
Solen stod lågt.
Frostnupet. Och fint.
 Jättefint!
 Matsäck är en mycket viktig detalj.
Mysigt med en liten paus och tid att prata med hussen, tyckte hunden :)
 När vi var nästan tillbaka dök det här upp.
Ska du fotografera rotvältan?! Undrade sambon när jag plockade fram kameran.
Men jag såg något helt annat jag. Ser ni?
Så himla härligt med en lagom liten skogspromenad. Fika. Frisk luft. Och lös nöjd hund.

9 kommentarer:

  1. Jo, jag ser en yrvaken trollgubbe.

    SvaraRadera
  2. Klart att jag ser!

    Kilsbergen har ett romantiskt skimmer omkring sig. När jag bodde i Ö som barn, åkte jag ofta dit med familjen i den gröna Anglian. Men mor och far kallade dem "De blå bergen". Sen som nygift, innan vi hade barn, åkte maken och jag dit nästan varje helg. Helt underbara skogspromenader.

    SvaraRadera
  3. Klart jag ser trollgubben där. :-)

    Visst är det härligt att gå i skogen och allra helst när det plötsligt dyker upp en sjö sådär fint också.

    SvaraRadera
  4. Karin på Fox; Ja, det var ju förstås precis vad jag såg också :)

    Bloggblad; Såg att de har asfalterat hela rundan runt sjön (2,5 km) så att man kan gå med barnvagn... Där var det mycket folk!
    Blå bergen kallas de fortfarande.

    Londongirl; Jag älskar verkligen att gå i skogen, men det har verkligen inte blivit av många gånger sedan jag flyttade in till stan såhär. Vi bestämde igår att det ska bli lite oftare hädanefter. Får väl se om det blir så :) (sambon var dock snabb att gardera sig; inte om det är kallare eller snö :)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig skogprommis!!! Och som du skrev hos mig,,, fikat är pricken över i:et! :-)
    /Emma R

    SvaraRadera
  6. Ett härligt skogtroll. Med öronen på svajj o en toppig fin mössa. Han ser ut att vara nyfriserad, inte alls så lång lugg. Men det är väll som vanligt, nästa gång man hälsar pån så har allt hår växt. ;))
    Kilsbergen är underbart. Superunderbart. :D

    SvaraRadera
  7. Emma; Ja, det var underbart! Och du har förstått det där med fika, det hör jag det ;)

    Husan; Ett skogstroll, utan tvekan. Helt oskygg har han klivit ut ur skogen :) Kilsbergen blir det defenitivt fler turer till!

    SvaraRadera
  8. Det är jättefint i Kilsbergen, dit brukar jag åka ibland och gå med pälstjejerna. Tyvärr kan de inte vara lösa som duktiga Lurvig.

    Fint John Bauertroll du hittade ;-)

    SvaraRadera
  9. Vad konstigt! Jag hade lämnat en kommentar här också, men den verkar inte ha kommit in :-)

    Verkar mysigt med fika i naturen. Önskar att jag också skulle gilla att gå ut på promenader, men jag fryser ju alltid! Så jag är inte sugen på naturliv så ofta tyvärr. Får skaffa mig riktigt varma kläder...

    Söt liten trollgubbe :-)

    SvaraRadera