onsdag 3 november 2010

Ganska fullt upp...

I förrgår såg himlen ut så här när jag hämtade Lurvig hos dagmatten. Nu har det regnat i två dagar. Mysigt när man är inne. Kanske lite mindre mysigt på dagisgården...

Tjo, det har blitt lite si och så med bloggeriet de sista dagarna. Jag har haft turen att få tilbringa en del tid med härliga dagisbarn. Igår, idag och i morgon.
Och jag säger dagis...barnen säger dagis.. och fröknarna säger dagis. Och jag säger dagisbarn. Förskoleelever... är det bara i mina öron som "elever" om små barn inte låter riktigt rätt? Eller är det ovana?

En del plugg har det med blivit och nu är ytterligare en kurs slut. Nästa vecka börjar matten... Tyvärr rimmar det schemat förfärligt dåligt med mer vickande, som det ser ut kommer vi att gå i stort sett varje dag på universitetet enda fram till jul... Nu ser jag i allafall fram emot att få träffa alla barn i morgon igen :)

Pumpans innehåll blev till slut fem pumpakakor och en pumpapaj. Nästa år ska den skäras ut på ett annat sätt och då kan vi förhoppningsvis prova på att sylta lite också.

Japp, det var nog bara ungefär så.
Fullt upp sammanfattat på några rader.

3 kommentarer:

  1. Annars får du komprimissa och säga förskolebarn. ;) Lät jättemysigt i alla fall. Men håller tummen för att ni får lite bättre väder imorgon, åtminstone när ni är utomhus.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag tycker att det låter fullkomligt vansinnigt!

    För mig är förskolebarn .., ja, det är sexåringar .-)

    Men jag är väl gammalmodig, förstås.

    SvaraRadera
  3. De la realidad; Ja... fast låter det inte också lite löjligt... med ett mellanting? Hur som helst, vädret idag var underbart! Jag hade kunnat vara ute hela dagen :)

    Elisabet; Fast jag håller med dig! Och sedan vet jag förstås inte om det kanske beror på att jag också är gammalmodig... :)

    SvaraRadera