tisdag 9 november 2010

Burr!

Idag har det varit ett riktigt frysa-både-utifrån-och-innifrån-väder.
Förmiddag på universitetet. Matteföreläsning...
Snöyra -blåst i motvind och kalla små flingor som får människor att dra upp axlarna till öronen, kisa och se ut som om domedagen är nära. Lurvig promenerade inte en meter mer än han behövde :)
Vi har således tillbringat eftermiddagen inne.
Sambon fixade en låtlista med klassisk musik och sedan har vi kurat under en filt och räknat mattetal för glatta livet. Sämre kan man absolut ha det när man pluggar!

Nu är det kvällen. Sambon jobbar. Jag räknar mattetal. Under bordet ligger Lurvig och snusar. I fönstret brinner värmeljus. Och för bara en stund sedan upptäckte jag att vi fått ytterligare ett kursbetyg värt att fira.

Så bra kan man ha det... en alldeles vanlig tisdag.

6 kommentarer:

  1. Här snöar det för fullt och blåser därtill.
    Det blir en tidig kvällspromenad med Roxy (som precis som sin matte älskar snön) sen får det bli innemys med tända ljus här med.

    Låter som ni har det gott där tillsammans. GRATTIS till kursbetyget! :-)

    SvaraRadera
  2. Här är det lugnt.

    Jag bakar scones så ska vi ha gott fika när pv kommer hem från kören vid niotiden.

    Ingen snö.

    Det tackar man för.

    SvaraRadera
  3. Brrrr... bilden ut genom fönstret får mig nästan lite frusen :-)
    Precis sånt väder som jag inte gillar...
    Grattis till kursbetyget!

    SvaraRadera
  4. Kan tycka att snön är härlig. Bara den ligger still på backen o är placerad där man INTE ska åka bil eller gå. ;))

    SvaraRadera
  5. Hej på er.
    Sitter och läser ifatt en del hos dig.
    Mycket som hänt och sker.
    Är mest nyfiken på hur det går för den Lurvige hunden.

    Husan är snäll hon.
    Jag väntar på paket med två par tofflor och en stickad mössa.
    Hoppas bara att det kommer snart. För det börjar bli kallt nu hihi.

    Får se vad det blir. Paris, London eller Venedig. Eller en tur med Hurtigruta... Det är nått jag drömt om oxå....

    Nu ska jag klä på mig. ut och möta granntjejen vid skolbussen. Det snöar och blåser och är kallt när man kommer ut där vinden kommer åt. Men så är det. Vintern är här.
    Ha en skön dag nu.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  6. Londongirl; Vi är också rätt förtjusta i snön, båda två. Fast inte när det yr och blåser så som igår... Då passar innemys fint :)

    Elisabet; Nu är ni mer vilda än jag med sconesen. Fast vad mysigt att mötas av det efter körövningen!

    Husan; Det gör inget alls om den ligger där jag ska gå... ja lite beroende på hur mycket det är förstås. Men bil, nä fy, jag tycker inte alls om att köra i vinterväglag.

    Synne; Tofflor och mössa kan sanneligen behövas nu. Jag försöker lära mig för fullt att göra sådant själv. Det går sådär...
    Och hur det går med Lurvig vet jag inte. Det är så upp och ner och tvära kast och vändningar så vi tar en dag i taget :)

    SvaraRadera