lördag 27 november 2010

Adventspynt

Full rulle idag med kakbak, tårtfix, tvättstuga och adventspyntande. På eftermiddagen var det släktkalas och nu är sambon färdigfirad för i år :)

Sånär som på lite läsning i mattekursen känner jag att jag nu nästan är i fas med både bakande, julklappar och som sagt adventspynt. Julgardiner uppe och stjärnor och ljusstakar likaså.
Mysstämning i köket!
 Och i vardagsrummet. Sambon har shoppat röda begonior, julstjärnor och amaryllis.
 De där orkidéerna fick flytta in i sovrummet, där de visserligen också skär sig mot gardinerna, men där är det samtidigt mer okej.
Och alla pelargonier som börjat se lite tråkiga ut trängs på byrån i sovrummet. Var jag egentligen ska göra av dem har jag inte bestämt mig för... än.

I morgon bär det av tidigt tidigt för att kika på hästar till sent sent.
Skojigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar