lördag 23 oktober 2010

Vad sätter man för rubrik?

Den lille lurvige hunden tycker att livet är hårt. Stenhårt.
Matten tog bort maten ikväll.
Hur kunde hon vara så dum?!
Jo, när det tar hunden flera gånger så lång tid att äta upp sin mat, och man kikar närmare och upptäcker att det är minst lika mycket slem/skum som mat kvar i skålen då förstår man att något inte står rätt till. Den rådige hussen hugger en bit hushållspapper, torkar hunden runt munnen, öppnar och kikar.
FY och urk! Det där bitarna överhängande tandkött, vilket kommit som en bieffekt av atopican och vi har en tid för den fjärde november, det tandköttet har på bara en vecka vuxit och hänger nu ner mellan tänderna. Det gör att hunden tuggar på det när den äter...
Förmodligen kommer slafsandet, slickandet och klapprandet också av det. Nu blir det uppblött matmos som gäller i morgon och på måndag ska matten ringa veterinären. (visst händer det alltid alltid alltid på helgen?!)
 Lilla hjärtat!

När kameran ändå var framme kunde jag inte låta bli att lägga mig i sambons diskande.
 Vatten är kul :)
Vi väger upp dagens lite småtrista med Henrik Shyfferts enmansshow och tycker att livet ändå är rätt bra och ganska mysigt!

11 kommentarer:

  1. Stackars Lurvig!! :-(

    Men mosad mat är väl gott det med såklart.

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket elände! Hoppas att det ordnar sig. Klappa honom en extragång från mig!

    SvaraRadera
  3. Londongirl; Med tanke på hur han ser ut (jag är ganska härdad, men blev ändå bra chockad när jag såg. vi kollade ju munnen för bara en vecka sedan och bedömde i samråd med rutinerad vet.assistent att det absolut inte var någon panik) är det ett under att han äter alls. Men hungrig är han, så den mosade maten går alldeles säkert ner.

    Elisabet; Extra klappar levererade :) Lite grann har jag kanske vant mig vid att det hela tiden är något som är fel, men ändå gör det ont i mattehjärtat varje gång vi upptäcker något nytt eller en negativ förändring. Nu hoppas jag att veterinären har något klokt att säga på måndag!

    Malin; Gissa om jag har dåligt samvete som inte varit mer öppen för symptomen! Men han hänger i med ett skapligt gott humör och mycket svansvift. Fina underbara hund!

    SvaraRadera
  4. Det hugger till i mig när jag läser detta.
    Fina fina Lurvig, så tålig han är. Ändå så glad.
    Hoppas att det går bättre med uppblött foder.

    SvaraRadera
  5. Fina Lurvig, vad jobbigt med alla olika problem som dyker upp. Tur att han verkar vara glad och pigg ändå :-)
    Hoppas att veterinären säger något klokt och kan få bort det överhängande tandköttet, så kan man ju inte ha det...

    SvaraRadera
  6. Stackars Lurvig...hoppas veterinären kan hjälpa honom FORT!!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Mian; Ja, han är verkligen jättetålig. Men det uppblötta fodret gick finfint -behöde ju inte tuggas :)

    Kattalena; Ja, det känns nästan som ett dåligt skämt när nya saker dyker upp hela tiden. På medicinen står det att bieffekter är ovanliga, han har ändå lyckats få två av dem... Men det här kan väl inte vara alltför svårt att åtgärda, får man hoppas.

    Ejmis; Det är inte så akut att det finns en anledning att ringa jour. Däremot hoppas jag att de kan få in honom på en tid i början av veckan.

    SvaraRadera
  8. Det händer alltid på helger :(

    Stackars lilla Lurvig.Det är inte lätt med hans sjukdomar och mediciner. Jag håller tummarna för att ni får hjälp snabbt.

    Massor av kramar

    SvaraRadera
  9. Vad ska den lurvige Lurvig inte gå igenom? Han har väl fått sjukdommar och symtomer som skulle ha knäckt vem som helst för länge sen.

    Kan tänka mig att han har fått rejält ont när han har tuggat maten och bitit sig själv i tandköttet.
    Vet hur det känns att bita sig i kinden.

    Håller tummar, tår, tassar, öron, svansar och allt där till för att
    det går bra hos vetrinären i morgon.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  10. Stackars stackars Lurvig. Han verkar extra känslig när det gäller huden?!
    Hoppas ni får hjälp i morgon, så att Lurvighunden mår bättre snart, och kan njuta av maten.

    SvaraRadera