torsdag 14 oktober 2010

Torsdag

Universitet på förmiddagen. Och på vägen dit körde vi däck. Lurvig fick låna ut sitt bagageutrymme. Här sitter han och spanar efter hussen...
 ...som beställer nya däck. Nästa fredag åker de på, så före det får det inte bli vinterväglag.
 Universitet med föreläsning materia, periodiska systemet och sådant som man förmodligen lärt sig i skolan men hunnit glömma flera gånger om.
På eftermiddagen kommer fröken L och vilken glädje det är, när en tolvårig fröken har studiedag och vill komma en dag tidigare för att tillbringa långhelg här.
Tre personer i en liten tvåa är ändå ganska intensivt och man kan tänka sig att en ung madame (eller vem som helst) skulle tycka att det här med en vrå bakom fåtöljen inte är någon höjdare... Men det går än så länge fint.
Lurvig blev överlycklig när han såg vem som kom. Sånär som för ett par minuters ätande har han inte lämnat hennes sida på hela kvällen.
Tända ljus.
Robinson på teve.
Mattepapper, instuderingsfrågor, pennor, sudd, datorn och ett runt ljus som har agerat måne, i en salig röra på bordet.
Ganska mycket mys.
Torsdag kväll på tredje våningen i det gula huset.

7 kommentarer:

  1. ... de där vinterdäcken ja...
    Har bett maken beställa tid ganska länge nu, men av någon anledning så har inte riktigt kopplat att det snart är vinter.

    Fina, fina Lurvig :)

    SvaraRadera
  2. Lurvig ser verkligen ut som en av de tre musketörerna ;-)

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt :)! (förutom det där med periodiska då :)).

    SvaraRadera
  4. Godmorgon där på tredje våningen i gula huset.
    Har nu läst och läst och läst...
    Sett vackra bilder från Azorerna och njutit av dem.
    Säger återigen ett grattis till förlovningen. Kul :)
    Känner att jag skulle vilja ge Lurvig en stor kram, för den goa hund är. Snäll, tålmodig och finner sig allt.

    Ser det går frammåt på universitete. skönt det. Tentorna går ju som en dans. Det hade inte varit jag ska jag säga.

    Hur går med hästarna? Har du inte tid för det nu?

    Här är det en kylig morgon. 5 minus var det när jag klev upp. Nu är det "bara" 3 minus. Solen är på väg upp och det blir nog en skön höstdag. Men ingen skogstur. För mycket älgjägare i skogen....

    Ha nu en skön helg.
    Må så gott, ät gott och håll er friska.
    Både tvåbenta och fyrbenta.
    kram Synnöve.

    SvaraRadera
  5. Lindalotta; Ja, det börjar bli hög tid nu. Har legat runt nollan flera morgnar...

    Christina; Haha. På sista bilden tror jag att han försöker förklara för fröken L att hon ska maka på sig så att han också får plats :)

    Matte; Ja, det periodiska var ganska omysigt, men för övrigt var det riktigt bra :)

    Synne; Oj, det var länge sedan! Försår att du hade en massa att läsa igen... sedan behöver man ju faktistk inte alltid läsa ikapp. Jag har flera bloggar som jag bara går in och kikar på då och då. Kul att du kollade förbi!
    Hästarna har hamnat lite åt sidan. Ett tag i allafall. Blev av med den fläckiga och kom inte riktigt igång igen.

    SvaraRadera
  6. Jo det var länge sen säger jag lite (mycket) skamset och rodnar.
    Det var nog så att facebook tog över ett tag. Det ska jag försöka ändra på. Gillar ju egentligen fjaseboka. Bloggen är liksom mera min egen.
    Synd du tappade hästtiden. Det är skönt att ha nått utom skola, jobb och allt det där. Men du kommer säkert igång senare igen.

    Nu ska jag ha en kaffe så jag vaknar. En kaffe så man blir varm. Kallt igen. Nu märks det i huset att kylan kommer... Så nu blir det varma kläder, tofflor och filt över knät.
    Kram igen.

    SvaraRadera
  7. Synne; Jag tror inte att jag tappat det helt, bara lagt det lite på is :)
    Vi satte på elementen idag. Nu är det ju kallt på riktigt!

    SvaraRadera