tisdag 5 oktober 2010

Sjukstugebloggen

Idag har jag vickat på dagis igen. Med de små barnen. Jättesmå. Tur att både de och fröknarna var tålmodiga, för det här låg sannerligen way utanför min erfarenhetsskala. Jag tänker att man kanske lär sig så småningom. Och jag är grymt imponerad över dagisfröknarna. Det handlar liksom om så mycket mer än bara omsorg. Så mycket sociala regler som grundläggs. Och ord och begrepp. Och verktyg för att reda ut olika situationer. Fascinerande och imponerande med samling med engagerade tvååringar.
Inspirerande värre. Och roligt!
Efter de blott tre timmar jag skulle jobba var jag fullständigt färdig.
Nästan skämdes jag när jag gick hem, för att jag var en sådan vekling.
Därför var det nästan tur i oturen att jag faktiskt blev sjuker under eftermiddagen. Då var det inte bara en nya intryck-vekling-kombination.
Nu är det näsdukar och alvedon som gäller. Soffläge på eftermiddagen, med undantag för en vaccinationsvisit hos veterinären.

Kvällen och Lurvig svansar före. Dags för MAT!!!
 Sedan har vi mys i vardagsrummet igen. Lurvig snusar. Jag förbrukar näsdukar. Och tittar på Elvis i glada Hudik. Strax ska vi åka och hämta hussen. Som jobbar.
Och i huset på andra sidan vägen lyser det så hemtrevligt i alla fönster. Sådär som det är på hösten.

6 kommentarer:

  1. Stackare, du måste ha träffat på någon otrevlig dagisbacill :) Jag tyckte det var väldigt trevligt att du var hos oss idag, såg inga vekling-tendenser alls ju! Hoppas vi ses snart igen :)

    SvaraRadera
  2. Nämen, åhhh...
    Du blev sjuk i alla fall?!
    Hoppas du kryar på dig fort!

    SvaraRadera
  3. Erika; Ja det kan, men är inte alls säkert, vara en sådan dagisbacill. Har ju även privat umgåtts med sjuklingar och snorigt barn. Nu tänker jag pigga på mig raskt så att jag är på hugget på fredag. Då kommer jag igen, fast till de stora barnen :)

    Lindalotta; Ja, det ser inte bättre ut. Har dock inte riktigt tid med det, så planen är riktigt kvickt påkryande :)

    SvaraRadera
  4. Underbara tvååringar :) Ett helt gäng är nog inte helt lätt! Jag har ju en 1½-åring och en 3-åring och bara de två kan vara som tio ibland :)
    Vad fint du har gjort här inne förresten!!

    SvaraRadera
  5. Ush jobbigt att vara sjuk. Hoppas du kryar på dig fort! När du har tid kan du väll kolla ett datum för vår Katrineholmutflykt.

    SvaraRadera
  6. Maria; Fast roligt! Och bloggens nya look kan jag inte riktigt ta på mig någon ära för. Det var liksom en färdig mall, bara att klicka :)

    Elin; Onsdag den 13/10... med reservation för eventuellt vickande då...

    SvaraRadera