söndag 31 oktober 2010

Pumpadags

När sambons syster kom hem från Ölands skördefest för några veckor sedan hade de med en stor pumpa åt oss. Den här helgen har det blivit en del pumpabakande, och dagen kommer att innehålla mer av den varan.
I går morse skar fröken L ur skalet...

 Och idag ska den tändas. I vår almanacka står det att Halloween är idag.
Jag tycker att alla verkar göra olika. I går gick en massa barn utklädda här och uteställena hade Halloweenfirande. Likaså i Kumla. I Linde och Karlskogaland sker sådant nästa helg...
Jag tycker att det är fullt okej så länge det inte ligger samma helg som Alla helgona. Den här helgen ser vi det som ett extra tillfälle att pyssla och ha mys. Med ett tema. Här är pumpor och spöken och jag vet att fröken L har haft påhälsning av en "Häx de lux" i natt... Vi får väl se vad det kan innebära...

2 kommentarer:

  1. Det är lite synd att Halloween ska vara större än Alla helgona men att klä ut sig är ju alltid skoj. Däremot vet jag inte om jag är för att barnen leker "Bus eller godis"...näe, tacka vet jag påskkärring.

    SvaraRadera
  2. Vilken praktpumpa, och så snygg hon är, fröken L :-)

    SvaraRadera