söndag 17 oktober 2010

Örebro en lördag

Det finns tillfällen när snart tonåringar är väldigt väldigt mycket tonåringar och det spelar absolut ingen roll vad man försöker göra, eller inte försöker göra, för allt är i allafall fel. Och tråkigt. Och maten är äcklig. Och ingen fattar nåt och alla är dumma.
Då är det hur skönt som helst att gå på promenad med den lurviga hunden. Ut i en värld med sol och klarblå himmel.
 Drivor av höstlöv att sparka runt i.
Uppe på stan passerar vi det här lilla gänget, som sjungar bra och för glatta livet. Verkligen.
Glädjespridande!

 Och alldeles precis bredvid är en låååång kö in i skivaffären där Håkan Hellström för dagen signerar. Ut kommer en yngling med en förmodad pappa. "Såg han ut som du mindes?" frågar den förmodade pappan och ynglingen som har knallrött hår och är klädd precis som herr Hellström själv strålar ikapp med solen.

På gatan passerar en rosa Killtaxi.
 När jag kommer hem är jag alldeles fylld med ny energi!
Whiii så mycket glädje som virvlade runt i luften!

Min föreslagna höstutflykt med korvgrillning blev inte av. Men framåt kvällskvisten påbörjades chokladbeskvibaket och när jag kom hem framåt nattkröken fanns den här bilden i kameran. Det får bli dagens fika :)

5 kommentarer:

  1. Ser fantastiskt gott ut med chokladbiskvier!!! Oj vad sugen jag blir. Vad har du för fyllning i dem? Min mamma gjorde jättegoda när jag var mindre, tror jag måste fråga henne om det receptet.

    SvaraRadera
  2. Kattlena; De var fantastiskt goda. Farligt goda, jag skulle kunna äta hur många som helst... Krämen bestod bara av florsocker, smör och kakao (tror jag, jag var inte med). För mörk tyckte sambon, men jag tyckte att det gjorde beskvierna alldeles extra goda :)

    SvaraRadera
  3. Chokladbeskvierna såg verkligen jättegoda ut. :) Och den där killtaxin var söt. :P En sådan har jag aldrig sett.. hehe

    SvaraRadera
  4. Var det svårt att baka chockladbiskvier?
    Goda såg det ut i alla fall.

    Håkan Hellström ja.... Inte någon av mina favoriter. Men det är klart det är kul för en som gillar honom att få en signerad skiva.

    Nu är det sängdax här.
    Kramen.

    SvaraRadera
  5. Gud vad god fyllningen låter! Jag tror jag måste försöka mig på att göra sådana till helgen :-D

    SvaraRadera