måndag 4 oktober 2010

Lite sådär på morgonkvisten

Egentligen är jag en sådär där bortskämd sova-hela-natten-människa. Därför blir det väldigt ovant och nästan lite förvånande när jag sammanlagt kanske får ihop tre timmar under en natt. Jag vrider och vänder på mig, puffar runt kudden och täcket. Stackars sambon är sjuk och har valt att sova på soffan. Lurvig har börjat klappra tänder.
Ena sekunden är det för varmt och nästa är det för kallt och plötsligt känns sängen alldeles för stor. Och så funderar jag på hur han har det, där ute på soffan.
När klockan är sex känns det mer än legitimt att kliva upp. Te och Ölandslimpa i köket. Lurvig äter frukost innan han somnar under köksbordet.
Och på bänken står stora pumpan som sambons syster hade med hem från Öland igår. Nu ska här letas pumparecept :)
Universitetet idag mellan åtta och fyra. Ny delkurs.
Men först promenad med Lurvig. Och kanske en sväng till affären för att shoppa blåbärssoppa och vitt bröd.
Första måndagen i oktober.

5 kommentarer:

  1. Och här är det blåsigt, men inte kyligt. Kaffebryggaren sörrrplar.
    sigge äter frukost.
    Ljuvligheter.

    SvaraRadera
  2. Usch stackaren! Har han fått blåbärssoppa-och-vitt-bröd-sjukan, den värsta av dem alla kan jag tycka :( Hoppas han kryar på sig fort och att du slipper bli smittad!!

    SvaraRadera
  3. Ett bra ställe att leta recept är här:
    http://www.hittarecept.se/

    Skickar krya-på-dig-hälsningar till soffmannen!

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Åh, det lät mycket mycket trevligare!

    Maria; Ja, jag tycker också att det är den värsta. Fast den här gången var det förmodligen något han ätit för det gick över vääääldigt snabbt igen. Skönt!

    Christina; Ja, där är jag allt ibland. Ska ta tag i receptletandet ikväll har jag tänkt mig. Tack för tips!
    Och soffmannen är på åter på benen.

    SvaraRadera
  5. Fin pumpa! Den skulle jag behöva låna då vi skall väga in i pumpatävlingen :)

    SvaraRadera