onsdag 6 oktober 2010

Kan pumpor få bladlöss?

Det är min stora fråga. Idag upptäckte jag hur mina rosenknoppspelargoner och den förvuxna vinterglöden kryllade av bladlöss. Vinterglöden fick flytta till soprummet och pelargonerna blev förvisade till balkongen, där de blev lussprayade.
När jag skulle torka bort luslik där krukorna stått på köksbänken upptäckte jag att på pumpan, vilken stod vid blommorna på samma bänk, fullkomligt kryllade av löss vid själkroten.
Kan det månne vara pumpan som är boven i dramat?

För övrigt satsar jag hårt på den där husmanskostboken från Ica. Knäckta revben och kål kokar på spisen. Det är väl husman på hög nivå?!

3 kommentarer:

  1. Hos mig kan allt få löss. Fast som tur är har jag aldrig haft besök själv...

    SvaraRadera
  2. Är förkylningen borta nu? Hoppas det!
    Säger som bloggblad, allting kan få löss :-)
    Tyvärr!

    SvaraRadera
  3. Bloggblad; Hemskt otrevligt tycker jag. Fast så länge de sitter på blommorna och inte på mig går det förstås an. Och jar har också sluppti *peppar pepar*.

    Kattalnea; Näe, fast den är inte sådär dunder och brak, mer irriterande. Det var pumpan som förmedlade lössen -jag är nästan alldeles säker :)

    SvaraRadera