söndag 24 oktober 2010

Inget grått här inte

Efter tassklippning och öronfixande knatade jag och den lurvige på eftermiddagen ut i den gråa världen. Med oss följde kameran som skulle fånga in det gråa.
Vi hittade det inte. Där var fullt med vackert färgade träd som tog överhanden.
Och löv.
 Och visserligen var gångarna ganska leriga och rabatterna likaså, men då mötte vi mitt i allt Bosse, bulldogen som vi träffade i våras och som då bara var valp. Den gången var sambon och jag ute och promenerade själva. Hemma hade vi en lurvig hund som inte kunde gå...
Idag var Lurvig med, och inte alls särskilt intresserad av Bosse var han. Det var däremot matten som redan i våras tyckte att en bulldogen Bosse är förfärligt charmig!

På stora holmen låg löven som ett tjockt täcke. Lurvig fick strosa runt lite utan snöre och såg ut att vara rätt nöjd med livet. Mycket spännande lukter!
 Stötte på en dam som var fascinerad över hur myket kråkorna lät, ja där måste väl vara någon rovfågel?!
Och en herre som, liksom jag tycker att hösten är fantastisk.

Härlig höstpromenad!

6 kommentarer:

  1. Härliga höstlövsbilder och väldigt många löv..!

    SvaraRadera
  2. Åh, barock-herren Lurvig är fin bland alla höstlöv :-)
    Här har vi också haft en hund spa-dag, med kloklippning och schamponering i duschen. Det första är inte populärt, för att inte tala om hur impopulärt det andra är!

    SvaraRadera
  3. Kloklippning är ett veritabelt helvete.

    pElle spjärnar emot och fräser, det är omöjligt att klippa hans klor!

    sigge ligger däremot som vore han på spa ..., pv kliar honom och jag klipper - tjopp-tjopp - det går hur bra som helst!

    SvaraRadera
  4. Gunnar; Det var massor med löv och massor med vacker höst. Inga problem att finna färger :)

    Christina; Haha, nä då kan jag just tänka mig att pälstjejerna har åsikter om sin behandling. Den lurvige ser ut som om vi slagit honom när vi öppnar badrumsdörren... Men resultatet blir ganska trevligt sedan :)

    Elisabet; Jag skulle aldrig våga klippa klorna på en katt, speciellt inte en som fräser! Lurvig bryr sig inte det minsta om det här med kloklippning. Det blir ofta något som vi kvickt gör liksom på vägen...

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder! I Jämtland har löven fallit av nu konstaterade jag igår. Kan tänka mig att Bulldoggen var söt, troligtvis sjukt söt som valp! Vilka sociala människor ni träffar på ute på promenixen förresten, Kul! /Emma R

    SvaraRadera
  6. EmmaR; Ja, bulldoggen var supersöt! Och det finns mycket sociala människor ute... fast jag vet just inte, sambon säger att det måste vara jag som är som någon sorts magnet, han träffar aldrig någon som pratar... :)

    SvaraRadera