söndag 3 oktober 2010

Idag hade vi morgonmys, tvättstuga och sen frukost.
Sedan drog fröken L igång med projekt baka kakor. Ett inte alls lätt recept valde hon...
 Själv knatade jag upp till stan. Varmt och soligt och väldigt lite folk en söndagförmiddag.
Mötte Erika, bästisen från låg- och mellanstadiet, som jag så alldeles totalt förlorade kontakten med fram till för bara några månader sedan. Och Åh så glad jag är över denna, om än sporadiska, men ändå lite återvunna kontakt! Lite förunderligt kan jag tycka att det är, att man kan komma så totalt ifrån varandra, ta alldeles olika vägar för att sedan mötas nästan femton år senare i samma stad med samma (nåja, jag är ju förstås inte klar) utbildning.

Hemma hade fröken L slutfört projekt baka kaka.
Det var mycket choklad... Och jag är lite imponerad över att hon fixade det så bra.

Fast fy så pinsam jag är som ska ta kort!
Nu har vi chokladkakor i frysen :)

6 kommentarer:

  1. Det där såg smarrigt ut, ju mer choklad desto bättre!

    SvaraRadera
  2. Anna; Nja, det finns kanske en gräns, tycker jag nog. Men jag är fortfarande imponerad både över att hon kunde göra dem och att hon inte tröttnade halvvägs :)

    SvaraRadera
  3. Mmmmm, det där såg smaskigt ut =)

    SvaraRadera
  4. Mmmmm, det där såg smaskigt ut =)

    SvaraRadera
  5. Ejmis; Ja... söta var de kan jag garantera...

    SvaraRadera
  6. Ja oj vad de där kakorna såg mumsiga ut!!! Sött är gott :-D

    SvaraRadera