söndag 17 oktober 2010

Förlovningspresent och den lilla gråa katten

Vi har fått ett tillskott på bokhyllan; En förlovningspresent avfamiljen R, i form av två sammanlänkade hjärtan.
Passade fint där tyckte jag och dessutom mycket gulligt.

Farmor, som jag vet kikar här ibland, känner säkert igen den lilla gråa katten som står bredvid rosa pantern. När vi var små och åkte ner till farmor och farfar i Malmö, då sov jag alltid tillsammans med mamma uppe i syrummet. Bredvid sängen stod ett gammalt pottskåp och däri fanns block, kritor, en liten docka, burkar- sådant som kunde passa små barnbarn på besök.
Framtagna var alltid den lilla gråa katten till mig och en liten pingvin till lillebror. De väntade alltid på oss när vi kom. Numera står den lilla gråa katten på bokhyllan i vårt vardagsrum, på tredjevåningen i det gula huset mitt i Örebro, alldeles bredvid vår fina förlovningspresent.

7 kommentarer:

  1. Det är inte alltid de dyraste sakerna som betyder mest...

    SvaraRadera
  2. Nej, just så är det, som Marianne säger.

    SvaraRadera
  3. Vilken gullig farmor och farfar du har :-)

    SvaraRadera
  4. Bloggblad och Elisabet; Den där lilla katten skulle vara hemma hos farmor och farfar. Det var mycket viktigt :)

    Christina; Farfar lever tyvärr inte längre, men jag har världens bästa farmor!

    SvaraRadera
  5. Visst är det minnena som är värda något. Förstår du tar vara på den lilla katten.

    Söt förlovningspresent ni fick.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Glömde ju....
    Vad hände med pingvinen?

    SvaraRadera
  7. Synne; Pingvinen var min brors och jag är ganska säker på att den inte står i någon bokhylla utan eventuellt ligger i ett skåp. Han lekte aldrig med den i samma utsträckning som jag lekte med den lilla gråa katten :)

    SvaraRadera