onsdag 27 oktober 2010

Dagen före tenta

Tentaplugg.
Man skulle kunna säga att det går lite sådär. Jag tycker om att redovisa genom olika former av skriftliga inlämningsuppgifter. Muntliga redovisningar fungerar också fint.
Jag tycker inte om tentor.
Det här med att trycka in fakta, kämpa för att komma ihåg det utantill över tentan, och sedan *puh* kunna släppa allt...
Sitta i en stor sal utan fönster. Skriva upp sig på en lista, innan man kliver in i den lilla toaletten längst bak i salen. Längst fram sitter minst två tentavakter, som hela tiden blickar ut. Tappar man ett sudd, lägger ner pennan eller tittar någon annanstans än ner i pappret, ja då kan man vara alldeles säker på att ha minst ett par ögon misstänksamt riktade på sig.
Men nu är det hur som helst tenta i morgon, så all tid ska ägnas åt att trycka in fakta.
Alla sätt är bra utom de dåliga :) Mina instuderingsfrågor är inte besvarade med riktigt samma struktur som sambons:
Sedan är jag ledig på fredag!

9 kommentarer:

  1. Är det dina eller sambons anteckningar på bilden ..?

    Jag gissar på dina ,-)

    SvaraRadera
  2. Jag ska hålla tummarna för dig, båda för idag så att du kan koncentrera dig på att lära in och för imorgon så att huvudet är klart att mata ut.
    Jag är inte avundsjuk på situationen.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Ja, visst är det mina. Sambon har visserligen en väldigt feminin handstil, men det blir inte en massa olika färger och moln :)

    Maggan; Jag brukar nog inte vara så förfärligt negativ, men tentor är verkligen något jag ogillar skarpt.
    Tumhållning kan behövas :)

    Malin; Tack!

    SvaraRadera
  4. Fina anteckningar!
    Som ett konstverk.

    SvaraRadera
  5. Det kommer gå bra. Håller tummarna. Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  6. Mian; Haha, nä särskilt konstverkslika blir de inte. Men jag tycker det här stolpiga, staplade blir så trist.

    Synne; Tror att jag förhoppningsvis blir godkänd i allafall :)

    SvaraRadera
  7. Jag kanske är alltför sent ute med mina tummar men om så skulle vara så får jag hoppas att jag bara kan vända dem uppåt och vifta med dem och säga GRATTIS!!!
    P.S. Dina anteckningar ser mycket kompetenta ut! D.S.

    SvaraRadera
  8. Lisette; Det är lite väl tidigt för ett grattis, men det borde i allafall blivit godkänt... Om tre veckor kommer resultaten.
    Haha, ja anteckningarna är i allafall inte stolpiga ;)

    SvaraRadera