lördag 16 oktober 2010

Barnvaktskväll

Fredagkväll blev barnvakteri åt gudbarnet och hennes storebror. Efter att ha vinkat åt mamma och pappa genom köksfönstret blev jag bjuden på pannkakor, ägg, stekt banan med skal och soppa med morot och broccoli.

 Hundpromenad med en duktig kille (och duktig hund) som höll i kopplet hela vägen... och rynkade ganska mycket på näsan när jag fick plocka fram de svarta påsarna :)
 Fredagsmys med Nalle Puh på teve.
 Och lite senare när föräldrarna kommit hem, och det lilla barnet som inte ville sova hade somnat, blev det Wii party. Kul spel (erkänner jag trots en viss skepsis i början) med fyra deltagare samtidigt.
Ganska mitt i natten åkte vi hem. Is på rutan. Kallt och frostigt. Och jätteskönt att krypa ner under täcket!

5 kommentarer:

  1. Härligt.
    Jag blev lite fundersam först när jag såg vad det var du blev bjuden på.. men sen kopplade jag ihop det med bilden.. ;)

    SvaraRadera
  2. Ingen dum middag det där. Förutom bananen då, jag får kolik av banan.

    Visst är det härligt med små människor i sin närhet.
    De ger en så mycket.

    Att ha hund innebär även att ta upp efter den, då får man inte rynka på näsan hihi.
    Två coola killar på samma bild.

    Här är det nu 3 minus ute. Det sjunker och sjunker.
    Skönt att vara inne.
    Ska nu gotta mig med en kopp te och knäcke med brunost på.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  3. De la realidad; Haha, ja det var onekligen en intressant kombination :)

    Synne; Jag är allergisk mot banan, men det här var ju "faktiskt bara på låtsas!" idiotförklarade sexåringen mig :)
    Är brunost samma sak som mesost?

    SvaraRadera
  4. Jätte fina bilder ! O tack en än gång för att ni satt barnvakt ! Barnen hade haft det super roligt !
    O Melker var så stolt över att han hade fått gå med Bernhard själv !

    SvaraRadera
  5. Melker var duktig! Och vi barnvaktar gärna, bara att hojta när ni behöver :)

    SvaraRadera