söndag 10 oktober 2010

Barn och fika

Idag vaknade vi till en fullt-upp-dag.
Tvättstugan från klockan sju. Välbehövlig städning. Och före tio hade jag bakat scones, tekakor, syltkakor och en chokladkaka.
Klockan elva kom Kumla-vännerna på fika och bildvisning av Azorernabilderna. Mycket trevligt!
Vårt golv förvandlades till målarverkstad :)
Och jag fascineras ständigt över de små som växer. Lilla fina gudbarnet har nu hunnit bli ett och ett halvt. Vandrar runt, pratar, dricker saft ur glas och roar sig själv även borta. Målar med killarna...
Och Lurvig är supernöjd. Flera barn som klappar på honom. Kan det bli bättre?!
Dessutom fick han en leksak -en tupp som piper... och som har skojiga ben som man kan draaaa i.
Dagens lunch (för den som är intresserad): Hemgjorda fiskpinnar och potatismos á la sambon. Jag älskar hans potatismos!

På eftermiddagen begav jag mig hem till Anna för lite fika. Där var även liten Pontus och hans mamma.
Charmigt barn. Med mycket bus. Och jag misstänker starkt att han kommer att bli någon form av chef när han blir stor...
 ...han är ganska duktig på att få andra att jobba åt honom ;)
Trevlig dag! Mycket fika.
Och nu är det kvällen. Tända ljus. Lite puggeri är planen. Och kanske ett avsnitt Twin Peaks.
Precis så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar