söndag 17 oktober 2010

30-årsfest

I gårkväll var det trettioårsfest av farbror Joakim, alias Jocke. Kul med nya ansikten!
Och en fenomenalt god grädde, innehållandes turkisk yoghurt och passionsfrukt, blev vi bjudna på till kladdkakan.
En gång i tiden innehöll sådana här kvällar prat om hästar, stallet, pojkar, lärare, musiken och eventuellt hur fulla vissa var.
Nu handlar det om vilka som ska bjudas på bröllop, typ av bröllop och var de ska hållas, arbeten och arbetsmarknaden, barn och resor.
När jag talar om det för sambon replikerar han snabbt att om några år handlar det om krämpor och mediciner :)

Trevligt var det i allafall!

6 kommentarer:

  1. Ja, din sambo har rätt .-)

    Det är precis så det är.

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Haha, jag kan just tro det. Stannar gärna kvar länge i den här "utvecklingsfasen i såfall :)

    SvaraRadera
  3. :-) Ja han har rätt....men du....var det så att du försökte ge honom en hint där om vad samtalen handlade om?
    Bröllop och sånt menar jag. ;-)

    SvaraRadera
  4. Londongirl; Haha, jo, det skulle man ju kunna tro. Och det var visserligen vårt bröllop som diskuterades mest, men vi ska inte gifta oss innan studierna är klara och dit är det ju minst femton månader :)

    SvaraRadera
  5. De där samtalen är åldersrelaterade verkar det som. Man avverkar en fas i taget.
    Men som du säger. Trevligt är det i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Oj, jag måste säga att jag tycker det låter som samtalsämnena nästan var roligare förr..men det är kanske bara för att jag inte planerar att gifta mig inom den närmsta framtiden.

    SvaraRadera