torsdag 23 september 2010

Stockholmsvisit och inför tentan

Trevlig kurs, den här vi läser. I tisdags hade vi en obligatorisk heldag i Stockholm med visit på Naturhistoriska. Vilken trevlig utställning, den om Människans utveckling!

På eftermiddagen blev det fri tid. Bussen hem gick inte förrän sex, så jag, sambon och en klasskamrat knatade iväg till Gamla Stan och intog mitt favoritcafé; Kaffekoppen. Godare Latte finns inte... och därför kändes det en smula trist att jag slutat med kaffe och inte kunde beställa in en sådan. Tur i oturen hittade jag en ny favorit, Chai-Latte.
Källarvalv, chailatte, blåbärspaj, levande ljus och sällskap. Mys!
På tillbakavägen passerade vi ett vaktombyte. Jag undrar när farbröderna i kurerna blev småpojkar? För det kan väl aldrig vara så att jag håller på att bli gammal??
Sedan har det varit plugg, plugg och plugg. Och plugg och plugg. I morgon är det tenta. En sådan där med massor av lära-utantill-kunskap som inte alls passar mig. Evolutionsteorier, tidsåldrar, basidiesvampars livscykel och en hel massa andra saker snurrar runt i min hjärna i en grötig massa. Mitt på dagen tog Lurvig och jag oss en välförtjänt höstpromenad...
På bordet står vindruvor och tentagodis redo. De här dagarna innan är jag förmodligen världens mest inåtvända, osociala varelse. Total isolering är svårare vid samboskap, men jag vänder taggarna ut vid besök jag i vanliga fall uppskattar, stänger av ljudet på telefonen och gör enbart då och då en kik på internet. Det är tur att vi inte har alltför många tentor.
I morgon eftermiddag är jag förhoppningsvis en lite trevligare människa igen :)

8 kommentarer:

  1. Nej, du börjar definitivt inte bli gammal.. till och med jag tyckte att de i vaktkurerna verkade väldigt unga. ;)

    Hoppas att tenta går jättebra!
    Den där höstpromenaden såg mysig ut. :)

    SvaraRadera
  2. Yay! Chai Latte är riktigt fint. Längesen jag köpte det ute nu. Men det känns mer som en höst/vinter-dryck så det är nog därför.

    Nästa gång det är fikadags så blir det kamp mellan cappuccinon och chai :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas tentan går fint och att du hunnit vända in taggarna innan ni kommer hit i kväll ;)

    SvaraRadera
  4. Jag dricker inte heller kaffe för tillfället, saknar det dock! Lyxade till det med en chai-latte i morse :-)

    Vad höstigt det ser ut hos er! Här har det inte riktigt blivit höst än, men det närmar sig...

    Det kommer säkert att gå jättebra på tentan!

    SvaraRadera
  5. Kan du ge mig lite privatlektioner sen kanske? Jag skulle behöva lära mig lite om sånt där som du nämner. Verkligen. Fast inte som utantillkunskap förstås.

    SvaraRadera
  6. Malin; Självklart :) Och så tycker jag att det är hög tid för en filmkväll eller ett litet fika...

    SvaraRadera
  7. Malin; Självklart :) Och så tycker jag att det är hög tid för en filmkväll eller ett litet fika...

    SvaraRadera