måndag 20 september 2010

Plugg, plugg och plugg

Lurvig kvällen innan i skulle åka. Sambon hade packat klart, men jag hade lite kvar. När jag kom in i sovrummet hade Lurvig packat ner sig själv.

När man har haft en heldag med intensivt pluggande på universitetet är man inte jättemotiverad att ta tag i pluggandet bums hemma. Kanske än mindre när dagmatten under dagen ringt och talat om att hunden inte mår riktigt bra. Vi kom gemensamt överens om att avvakta och min gulddagmatte
såg inte alls något problem med att vi har en heldag i Stockholm med universitetet i morgon.
"Blir han sämre då får väl jag åka in med honom. Han är ju allt lite min också" säger hon.
Alldeles totalt lugn känner jag mig när han är hos denna människa.

Nu blir det en instuderingsfråga, en sväng på FB, en kik på hunden (som sover och verkar rätt nöjd med livet), en instuderingsfråga till, span på hunden, kik på valresultatet i olika kommuner...
Ungefär så. Och det är inte alls jätteeffektivt. Faktiskt.

1 kommentar: