måndag 20 september 2010

Minnesbilder

Det är det här fortfarande. Färska sådana. Minnesbilder alltså. När minnet bleknar finns bilderna att plocka fram. Vissa minnen kommer förmodligen att bestå längre.
Som turen i gummibåt på havet, då delfiner hoppade både framför, bredvid och en bit bort. Mörka kroppar simmade under båten, fenor stack upp. Enskilda småskutt och stora flockhopp.
Närapå magiskt.
Magiskt var förstås även det här varma vattenfallet. Naturligt uppvärmt från marken.
Tropisk miljö. Växtlighet. Och en fotograf i ormbunkarna ;)
Mmm, suckar mitt hjärta förnöjt.
I fönstret står ett par orkidéer på väg att ge upp blommandet. Ett ödesträd som snart förbereder sig för vintern. Mitt emot-grannens murgröna är mörkröd. Lurvig snarkar. Inget tåg står på stationen.
Och jag slår ytterligare en blick på bilderna.

8 kommentarer:

  1. Jag har väl förmodligen missat det, men var var ni? Azorerna?

    SvaraRadera
  2. Japp, Azorerna stämmer bra. Rekomenderas varmt till de som inte varit där (och som inte är ute efter en sol-och badsemester).

    SvaraRadera
  3. Firade för övrigt farmors 80-årsdag där. Antar att du missat det också :)

    SvaraRadera
  4. Men...är det du som har tagit den fantastiska bilden på delfinerna? Så himla fin!!!
    Jag deppar över valutgången, men nu blev jag glad när jag såg bilden :)
    Tack!

    SvaraRadera
  5. Visst är det konstigt så snabbt man kommer in i vardagen när man varit bortrest. Då är det ju extra mysigt att ha så fina bilder att titta på när man kommit hem! :-)

    SvaraRadera
  6. Christina; Tack, ja det är jag som har tagit den. Knäppte en massa bilder hej vilt där ute på havet. Många innehöll inget annat än vatten, plask eller stjärtfenor, men några innehöll även hoppande delfiner :)

    Kattalena; Ja, rakt in i vardagen. Fast det är lite skönt det med :)

    SvaraRadera
  7. Så avis jag blir på dina delfinbilder. Vi var med på en sån där dagsutflykt när vi var därnere för några år sedan, men inte 17 fick vi se några delfinner inten Välkommen hem förresten!

    SvaraRadera
  8. Lisette; Tack :) Ungefär 75 procents chans skulle det vara att se något på de här turerna. Och av de procenten var de 98 procents chans att se delfin. Vilken känsla att sitta där i gummibåt med delfinerna hoppandes runt om!

    SvaraRadera