torsdag 30 september 2010

Kvällen

När klockan är sex står solen redan lågt. Jag tycker om hösten, men håller ändå hårt i ljuset...
Ser ni luftballongen som svävar över taken?

Kvällen blir lugn. Mellan två kurser.
Pratar med fröken L och missar "halv åtta hos mig".
Pratar med Elin och bjuder in mig och fröken L på kalas.
Äter en kaka.
Får ett städryck, dammsuger och byter sängkläder.
Skriver ut mitt schema till förskolan. Det ser lite mörkt ut, men jag hoppas hoppas att de behöver vikarie fler gånger just de dagar jag kan. Till våren är schemat betydligt glesare.
Till våren.

Tänker att de som lever i ett förhållande där den ena jobbar dag och den andre kväll inte kan träffas så ofta.
Just det, sambon jobbar.
Men vi har ju träffats hela dagen :)

Och i fönstret brinner värmeljus.
På side-boardet också.
Och i hallen.
Lurvig sover med huvudet på tassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar