måndag 27 september 2010

Igår...

Igår åts det frukost... länge...
Och tid fanns för en låååång diskussion. Det är en av de saker som jag tycker så mycket om med sambon, att man kan ha långa diskussioner. Utbyta åsikter och meningar och väldigt väldigt ofta tycker vi inte riktigt lika, men det är bra. Det berikar ett samtal. 
 Sedan följde en dag som egentligen inte skulle bestå av något alls men som blev sex timmars hundtrimmande, bad och föning. Vi körde i omgångar. Jag ryckte, klippte med effileringssaxen, rakade öron och tassar. Sambon löste av mig och fixade huvud och rygg. Oj, vilken liten hund det blev kvar :)

Kväll med middag, som jag inte kan ta åt mig äran alls för, prat och lite senare gamla Twin Peaks-avsnitt, passionsfruktslikör från Azorerna, färsk ananas och mörk choklad.
Lyx på hög nivå här på tredje våningen i det gula huset!
Och mysigt!
I dag är det måndag och inte alls så lyxigt. Vardagsfrukost i all hast. Universitetet. Lämna och hämta hund. Snabblunch på ärtsoppa och storhandling. Och arbetseftermiddag/kväll för sambon.
Vardag.

2 kommentarer:

  1. Låter verkligen som en supermysig söndag!

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Ja, det var det verkligen. En med tid. Sådana är sällsynta.

    SvaraRadera