onsdag 29 september 2010

Full av energi

Full fart -underbart!!!
Igår blev det förmiddag på en skola. Naturdag i en tvåa. Och jag är superimponerad över barns engagemang och kreativitet. Vi pratade, målade träd och lekte lekar...
På kvällen, mitt i kakbaket, blev jag mycket överaskande tillfrågad om jag kunde vicka på förskola idag. Med lite planeringspyssel och toleranta studiekamrater gick det bra.
Klockan 07.00 i morse kom studiekamraterna som tidigare planerat. Sconesfrukost var framdukad här.
Sedan övergav jag dem för en dag på förskola. ÅH vad roligt! Massor av energi följde med hem :)

Hemkommen tog jag nästan bums med Lurvig och mötte upp Elin och Pontus i stadsparken:

*klappar lite fint på vovven*
 "Oups, den tippade"


"Titta mamma vad vovven gjorde"
Har även hunnit hämta tillbaka förlovningsringarna -i rätt storlek.
Nu får det bli tända ljus och soffmys.
Och sambon jobbar.

7 kommentarer:

  1. Låter jättebra! Och väldigt söta bilder. :)

    SvaraRadera
  2. Underbar känsla när dagen fyller en med energi, "som följer med en hem". Härlig rad! Fina barn-Lurvigbilder. :) /Emma R

    SvaraRadera
  3. Låter härligt! Jag tror att du måste vara en av norra Europas mest harmoniska människor ,.-)

    SvaraRadera
  4. De la realidad; Söt hund och sött barn :)

    Emma R; Ja, det var helt underbart. Skulle nog behöva jobba mera ;)

    Elisabet; Haha, nä innan någon annan gör det, måste jag nog alldeles bestämt dementera harmonin :D

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder! Och vad höstigt ni har det!

    SvaraRadera
  6. Å vad jag gillar bilderna på lilleman och Lurvig :)

    SvaraRadera
  7. Kattalena; Här är verkligen höst på riktigt!

    Elin; Visst är de söta :)

    SvaraRadera