lördag 18 september 2010

Azorerna

Under resan tog vi 1600 bilder, jag och sambon.
De är nu reducerade till 300. Målet är 100.
Och här kommer nio...

Den 14/9 fyllde min underbara farmor 80 år. Det firade hon stort och bjöd med oss till Azorerna och en oförglömlig vecka! Hotell med både havsbad och pool. Efter havsbad med höga vågor första dagen, vilket resulterade i skrapsår på både lår fötter och händer höll jag mig till poolen sedan.
Fantastiskt väder -varken för kallt eller för varmt.
Vansinniga taxifärder, besök i huvudstaden och upptäcktsfärd i en exotisk park med palmer, grottor, gångar och... apor?
Fikonträd med jätterötter.
En vulkanö. Hav och klippor och en makalös natur.
Mat som lagades i hål i marken, botanisk trädgård, vulkanisk aktivitet på flera ställen...
Här badar vi i Ungdomens källa. Vattnet är naturligt 36 grader varmt och mycket järnrikt. Därav färgen.
Val -och delfinsafari. Någon val såg vi inte men massor av delfiner. Vilken upplevelse!
Gummibåt på atlanten... Tyvärr var vågorna så höga att vi fick vända hem tidigare. Det var som flera timmar oavbrutet karusellåkande på Liseberg :D
Genuina byar. Miljöer. Kratersjöar. Fantastiska vyer!
Varje kväll avslutade vi med en gemensam middag; farmor, mamma, pappa, sambon, lillebror och jag.
En helt fantastisk resa!!!

Och förlovningsbilden har ni ju redan sett. Det skedde i ett varmt vattenfall och är för mig en saga för sig :)

6 kommentarer:

  1. Vilken sagolik resa! Vilka naturupplevelser ni har bjudits på där! Så otroligt vackra bilder, tack för att du delar med dig! Vill gärna se fler av dem!

    SvaraRadera
  2. Vilka bilder!
    Det måste ha varit en fantastisk upplevelse!
    Att reducera antalet bilder är urjobbigt och jag själv är extremt dålig på det.
    Grattis än en gång!
    Och välkomna hem!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig resa!
    Hur varmt var det i luften nu?

    SvaraRadera
  4. Det ser ju helt underbart ut på bilderna! 36 grader i vattnet, det hade passat mig perfekt :-)

    Verkar ha varit en fantastisk resa, med förlovning och allt!!! Så kul!
    Och så många delfiner! Vad häftigt att få se så många delfiner live!

    SvaraRadera
  5. PS: Jag ser också gärna fler bilder från resan :-D

    SvaraRadera
  6. Men vilka fantastiska bilder! Och delfinerna. Åh...!

    SvaraRadera