onsdag 11 augusti 2010

Ytterligare en stallmorgon

Uppe med tuppen igen.
Fröken L var först ur sängen och först klar. Då hade hon även hunnit fixa frukost att ta med.
Mina ridkläder satt prima. Och idag sken solen.
Lurvig var med och tyckte att det var prima med sällskap undertiden som matten red.
Och jag har pratat om att fixa dragkedjan på ridstövlarna sedan i maj... men fortfarande inte gjort det. Fast jag ska.
Efteråt hade jag suverän skritthjälp.
Och ett par minuter över åtta kom vi hem. Hela dagen framför oss. Härligt!

7 kommentarer:

  1. Ser ju underbart ut.
    O hela dan framför er, vilken skön känsla. Ta vara på den ordentligt. (Men det vet jag ju att du gör.)

    SvaraRadera
  2. Jag är så imponerad. Eller snarare avundsjuk kanske är rätt ord. Jag har försökt gå upp tidigt flera dagar i rad nu, bara för att komma upp i tid till tentan på fredag. Jag kan väl säga att det har inte gått som jag ville.

    Älskar känslan av att ha en hel dag framför mig. :) Kanonväder verkar ni ju ha haft också. Tummen upp!

    SvaraRadera
  3. Härligt och skönt med fint väder. Nu har jag också hittat mig en fläckig häst (ponny...)

    SvaraRadera
  4. Husan; Ja, vi brukar försöka ta vara på dagarna så gott vi kan... fast idag har det verkligen blivit en ganska lugn dag :)

    De la realidad; Fast det är så otroligt skönt. Dels är morgonen den finaste tiden på dygnet och dessutom blir dagarna mycket längre. Är vi uppe två timmar längre på kvällen istället kommer de med största sannolikhet att tillbringas framför teve eller dator. Då är en stallmorgon bättre :)

    SvaraRadera
  5. Anna; Kul att du är igång med bloggen igen!!! Fläckigt är det som gäller nu ;)

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk tjej hon verkar var Fröken L. Ja du med förstås! :-)
    Så mysigt med tidig morgon och hästskötsel.

    SvaraRadera
  7. Kattalena; Jag har i allafall haft en massa skoj den här veckan när hon stannade kvar flera dagar extra :)

    SvaraRadera