söndag 8 augusti 2010

Toppenbra stallhjälp på morgonkvisten!

Jag trodde nog inte att fröken L, som i vanliga fall är bra morgontrött, skulle följa med ut före sex på morgonkvisten.
Seg var jag när väckarklockan ringde. Snoozade flera gånger.
Fröken däremot var påklädd och klar ungefär en minut efter att jag väckt henne.

Kul med sällskap och superbra hjälp hade jag.
Morgonfodring till de som bor i stallet... Men den fläckiga sover ännu i hagen. Lätt yrvakna såg de ut när vi dök upp :)
Efter att ha blivit lite mutad med Krafft hade den fläckiga fått en ny bästa kompis med mycket intressanta fickor.
Lite ponny har hon ridit innan, men att borsta och tränsa stor häst var absolut inga problem. Gick som en dans.
Efter ridpasset fick hon skritta av. Åh vad jag tyckte om den fläckiga som höll sig fint i skinnet hela tiden!
Och ridfrökenrollen smög sig bums fram. Jag tror att den kanske ligger lite latent i bakgrunden :)
"Gungigt men kul" blev utlåtandet!
Tidiga stallmorgnar är en suverän start på dagen!

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar människa du är, Karin!

    SvaraRadera
  2. En gång ridfröken, alltid ridfröken ;)

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Nä, det vet jag då rakt inte. Men jag hade en väldigt trevlig stallhjälp igår :)

    Maria; Haha, japp, kan vara så att det liksom sätter sig i blodet ;)

    SvaraRadera
  4. Så mysigt, jag kan riktigt sakna morgonfodringar när alla hästar står och mumsar tillsammans.

    SvaraRadera