tisdag 10 augusti 2010

Tisdag

Tack för alla kloka gulliga kommentarer på det förra inlägget.
Vår fantastiska veterinär tyckte att vi hade resonerat klokt. Det finns som sagt en medicin kvar; Atopican. Den ska sättas in i 30 dagar och bedöms någon positiv förändring ska vi köra på i 30 dagar till. Nu hoppas, hoppas vi. Förstås.

Idag har vi haft prima städhjälp på högnivå här hemma. Fröken L har helt på eget initiativ skurat bänkar, kakel, spis, diskmedelsflaska etc i köket. Nu går det att spegla sig i kaklet :)
Anledningen var att mamma skulle komma på visit. En smaskig kladdkaka bakades också.
Annars har vi haft mattshopping, städning av resten av lägenheten och en hel massa plugg. Jag är i stort sett klar med slutuppgiften till sociologin -jätteskönt!
Getingjakt har det också ägnats en del tid åt idag. De är alldeles envetna, kryper in även om fönstren bara står lite på glänt. Det måste ligga ett bo alldeles i närheten.
Spelkväll blev det sedan. Min bondgård och Labyrint.
Och nu är tisdagen till ända.

5 kommentarer:

  1. Hoppas nu att medicinen hjälper Lurvig...håller tummarna!
    Skönt med städhjälp;-) jag hade städhjälp av lille Nore veckan han var hos mig...det ska börjas i tid

    SvaraRadera
  2. Håller tummar o tår nu att detta är mirakelmedicinen.
    O Fröken L vill jag gärna låna. Skulle behövas i denna röra jag lever i. :D

    SvaraRadera
  3. Husan; Tack! Haha, visst ska det börjas i tid. Kul med barnbarnsstädhjälp :)

    Husan; Ja, tack. Det gör verkligen vi också. Haha, ja vi får väl byta fröknar för en dag ;)

    SvaraRadera
  4. Åh, det låter som en härligt dag. Har nog inte spelat bondgårdsspelet sedan jag gick på mellanstadiet. ;) Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig med Lurvig. Håller tummen.

    SvaraRadera
  5. jag håller också tummarna för nya medicinen!

    Härligt med städhjälp! När min dotter var tonåring och nya killar skulle bjudas hem, städade hon massor. Var det en viktig kille, röjde hon hela huset. Snabbt och effektivt. Hon har ärvt sin mormors städtalang, mig gick den förbi, jag måste plåga mig till det. (För jag vill ju ha rent och fint som det var hemma hos morsan!)

    SvaraRadera