lördag 7 augusti 2010

Stallmorgon

Strax före sex.
Tjockt med dimma utanför staden.
Saaben fick rulla på treans växel hela landsvägen ut till stallet.

Vackra vackra dimmiga gärden. Väv på växterna. Dagg i gräset. Höstluft.
Mmm... Längst bort i hagen, på andra sidan dungen hittade jag hästarna.
Nyfikna, lite förvånade.
Lurvig som var så mycket stallhund man bara kan bli. Lufsat runt, rullat sig på ridbanan, gått i hagen, betat gräs, undersökt boxarna och pratat med katten.
Nöjd, trött, svettig fläckig häst efter ridpasset.
Hemma blev det dusch av både mig och hunden och därefter hundfrukost.
Nu ska jag fördjupa mig i Ambjörnssons slutsatser om genus, klass och sexualitet bland gymnasietjejer.
Det blir nog bra.

7 kommentarer:

  1. Nej Karin! inte höstluft ännu! Min sommarsemester börjar idag.... och jag har inte badat utomhus denna sommar...

    SvaraRadera
  2. Mian; F´låt ;) Fast augusti är ju faktiskt en sommarmånad, det bara kändes rätt höstigt där i dimman :)

    SvaraRadera
  3. Jag fick världens hästabstinens nu! Vill oxå vandra i hagen och rida på banan eller ut i skogen... Och jag har aldrig längtat så mycket till hösten som nu så bara för i år så förlåter jag dig för kommentaren om höstluft i augusti :o)

    SvaraRadera
  4. Strax före sex på morgonen *skakar på huvudet*

    Men bilderna såg ju väldigt trolska ut måste jag säga.

    SvaraRadera
  5. Anna; Ja, det är rätt trevligt att ha en häst att åka ut till så här. Och jag kan just tro att du inte har något alls emot (tidiga) hösttecken :)

    Vonkis; Det kan visserligen vara lite segt just när man ska kliva ur sängen, men jätteskönt när man väl kommit dit!

    SvaraRadera
  6. Jag fattar aldrig att man bara kan gå och hämta hästar så där ., att dom alls kommer.

    Nej. Trots att jag har en dotter som har häst och rider och allt.

    SvaraRadera
  7. Elisabet; Det händer ju att det finns de som är svårfångade... Fast de allra flesta är bra sociala och om inte annat trivs de rätt bra med att få komma in och äta :)

    SvaraRadera