fredag 27 augusti 2010

På västfronten intet nytt...

...eller rättare sagt, här i det gula huset på väster sker inte särskilt mycket spännande just nu.
Sambon jobbar som en tok. I tisdags ringde de från skolan där han vickade i våras, varvid jag förklarade att sambons sommarjobb sträcker sig över den här veckan med, men att han är intresserad från och med nästa vecka.
Samma kväll deklarerade sambon att han bytt skift för att kunna vikariera bums.
Det innebär att han försvinner på morgonen, kommer hem en supersnabbis på eftermiddagen, skjorta och svarta byxor hamnar i en hög på sängen, en sliten t-shirt och arbetarbrallor åker på, snabb puss och full fart iväg för att återkomma hem runt 23.
Jag är rätt imponerad. Faktiskt. Själv gör jag inte så värst många knop. Det kan kanske eventuellt vara så att jag är allergisk mot ledighet. Tror nästan det. Men ett litet ärende på stan blev det. Krämaren tur och retur. Med paus på en rund bänk där pensionärsklubben generöst makade undan sina rullatorer då jag
damp ner mitt i gänget.

Utanför lägenheten råder fullt liv. Det gäller både folk (full fart på stationen), kajor och getingar. Här hemma har Lurvig precis förflyttat sig från sovrummet till vardagsrumsmattan.
Snarkar.

Och jag ska fortsätta spana in kurslitteraturen. Ser fram lite emot att få komma igång igen!

6 kommentarer:

  1. Sånt dubbeljobb orkar man när man är ung!

    Jag har ett foto från vår Örebrotid, där maken somnade i sängen med mössan på. Han extraknäckte på Mellringe om nätterna - gick ibland direkt till föreläsningar och när han kom hem stupade han.

    Sånt orkar han inte numera...

    SvaraRadera
  2. haha, "icke grön gräsmatta"!

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Oj vad det var mycket att uppdatera sig kring nu när jag varit borta en vecka från internetvärlden :-)
    Jättefina inlägg och bilder som alltid!
    Låter som en lugn och fin dag denna fredag. Fast inte för din sambo då ;-)

    SvaraRadera
  4. Här i Vaplan/Jämtland händer inte så mycke heller nu på fredakvällen...
    Ska försöka få in "kattskrället".

    SvaraRadera
  5. Bloggblad; Nä, och jag kan just tro att han inte behöver orka det heller :) Fast jag är allt lite imponerad över dem som kör på så, oavsett ålder :)

    Rumlan; Hi, ja, men du ser ju. Den stendog i somras när det var så varmt och man kan inte direkt säga att den har återhämtat sig...

    Kattalena; Har ni kommit hem?! Jodå, jag hade en vääääldigt lugn fredag. Jag och Lurvig :)

    Gunnar; Man kan ju tycka att katten borde vilja sova inne nu när det är kallare på nätterna :)

    SvaraRadera
  6. Jaaa! Vi är äntligen hemma! Det är så skönt! :-D
    Även om vi haft det himla bra!

    SvaraRadera