onsdag 18 augusti 2010

Onsdag morgon

Onsdag morgon
Efter en riktig regnnatt har vi besök av den här lille gynnaren på balkongen.

Tomatplantorna är angripna av något, men ger ännu fina tomater -det är huvudsaken.
Och i natt blev jag så gott som färdig med slutuppgiften på sommarkursen. Det innebär att förutom en liten form av opponering nästa vecka är det klart. Tjoho!!
I går hade jag en inspirerande date med en barndomsvän. Min "bästis" under låg -och mellanstadiet. Facebook är bra ibland :) Över tre timmar pratade vi bort innan det var dags att skynda åt varsitt håll. Erika är numera dagisfröken, f´låt, förskolelärare, och efter vårt samtal hade jag kunnat tänka mig att bli det på bumsen. Wow, vilka pedagogiska möjligheter som finns även i de små åldrarna... kombinerat med en annan sorts kontakt än den man får i ett klassrum.

Här står en blåbärspaj i ugnen.
Sambon sover. Lurvig likaså.
Ett bokberg med låneböcker på bordet.
Ett visst behov av städning.
Inget mer pluggande denna vecka.
Ah, så bra allt känns ibland!

6 kommentarer:

  1. Det låter bra det och alltid trivsamt med vänskapsmöten.

    SvaraRadera
  2. Härligt! Och opponeringen blir nog inga större problem.
    Det var en jättesöt bild på den lilla fågeln. :)

    SvaraRadera
  3. Nu tycker jag du ska passa på att slappa innan höstterminen börjar igen :)

    SvaraRadera
  4. Det verkar gräddas en blåbärspaj i er ugn mest varje dag ;) Jag hatar att plocka blåbär, men jag borde faktiskt göra det så att vi också får hugga in på en dylik paj!

    SvaraRadera
  5. Elisabet; Ja, och jag är lite förundrad över det här med facebook och alla förlorade kontakter.

    De la realidad; Nej, jag såg precis att de har tagit bort den, så det blir nog inte så värst ansträngande :)

    Anna; Ja, jag jobbar på det :)

    Christina; Nja, två gånger har det blivit och det är supergott! Idag provade vi en ny variant med toscatäcke...

    SvaraRadera