söndag 15 augusti 2010

Ojoj, lille Panasonicen mår illa!

Idag gjorde jag en upptäckt som gjorde livet hårt. Min ständiga följeslagare, den lilla Panasonic-kameran, mår inget bra. Faktum är att den tycks lida av akut beslutsångest och när man sätter på den kan den inte bestämma sig för om den ska ha det lilla objektivet ute eller inne. Alltså kör den det ut och in non stop.
Jag går ingenstans utan den kameran (utom när sambon numera lägger beslag på den efter idogt förhandlande).

I morgon ska den få göra ett besök på Expert för inlämning och prisförslag.
I värsta fall får den gå till de sälla jaktmarkerna och vi får börja spara till en ny. I så fall finns en "under-sparandet-plan".
I morse sa det nämligen tut i inkorgen.

"Det ligger en liten Pentax-kamera och skräpar här hemma som du ratade tidigare men den kanske skulle duga i väntan på att något annart dyker upp. /Pappa"

Och lite senare:

"Bifogar två bilder som är tagna idag med den lilla Pentax-kameran - bara så du ser att den fortfarande fungerar!"

Det här är den ena och det är förstås inte fy skam. Mamma i blomsterrabatten. Jag undrar vad hon har i handen? Ett hallon? Eller något läskigt kryp, det skulle vara typiskt henne...
Titta, så spännande, kan hon säga och studera ett litet monster med minst sex ben.

För övrigt har jag haft en seg pluggdag som avslutades med en trevlig trerättersmiddag hemma hos familjen V. Därefter tog vi en liten promenad utanför staketet på brunnsparken där Laleh spelade för fullt. Hand i hand, sommarkväll, Lurvig med svansen på topp, folk på filtar -mys!
Lite senare skulle Winnerbäck spela, men då hade vi åkt hem.

Eftersom jag glömde att ta med blixtaggregatet till systemkameran (som så länge får försöka ersätta panasonicen så gott den kan -de fyller ju liksom olika funktion annars) blev det inga bilder, så det var tur att pappa fixat bildbiten idag.

7 kommentarer:

  1. Huga för att vara kameralös! Nu kommer säkert 1000 perfekta "ta en bild situationer" dyka upp... ;)
    Blev lite nojjig då min lilla kodak började beté sig konstigt under festivalen i Sthlm (det idoga ösregnet retade kodak). Men den gick som tur var till sig. Nu drömmer jag mer och mer ofta om en riktig digital systemkamera av bättre modell. *keep on dreaming a little longer* säger mitt fornuft. VILL HA GE MIG NU DET ÄR EN SUPER BRA INVESTERING säger mitt förnufts motsvarighet... Lycka till med kameradilemmat, men gulligt också av pappan att erbjuda dig en ny :). Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Emma; Ja, alltså, nu är det ju inte riktigt så att vi är kameralösa. Här finns både en systemkamera och en som är precis steget under. Men det är ju inte riktigt så att jag släpar med mig någon av dem till soprummet eller affären... Och det är förstås då som de perfekta ögonblicks-situationerna uppstår ;)

    SvaraRadera
  3. Usch, det är så trist när kameror inte fungerar som de ska. Jag vet. :P
    Hoppas att den är billig att fixa, eller att det löser sig på ett annat sätt. :)

    SvaraRadera
  4. Jag förstår känslan. Min lilla Canon Ixus .., å, den är min ständige följeslagare och i stort sett klarar jag mig med den. Bäva månde jag om den pajar ...

    SvaraRadera
  5. De la realidad; Ja, men tur, tänker jag, att det var NU den gick sönder och inte om en månad!

    SvaraRadera
  6. Elisabet; Och då undrar jag genast vad din lilla Canon Ixus, som du är så nöjd med, kan tänkas heta med. Ja, siffror och så menar jag...

    SvaraRadera
  7. Missa Winnerbäck! Min favvis :-D
    Sorgligt nog missar jag också honom då jag är bortrest precis när han spelar i Malmö :-(

    Så synd med kameran!!! Såg att prisförslaget var väldigt högt också. Hoppas att det löser sig!

    SvaraRadera