fredag 20 augusti 2010

Och så blir det fredagskväll

Terminen har börjat på grundskolorna.
Det är åter vardag.
Fröken L kommer den "vanliga tiden". Den tid som gäller när sommarlovet är till ända och man inte kan göra lite som man vill längre.
Sambon jobbar till sena kvällen så vi passar på; har tacomys och tittar på Sex and the city.
Mitt i filmen får jag syn på något lurvigt och en fot under bordet.
Myyys :)
Och efter filmen blir det en massa prat.
Om allt, och återigen häpnar jag över vilken klok liten dam som sitter och diskuterar hemma i vår fåtölj. Jordnära.

Efter hopp-i-säng-dags sysslar jag med paketinslagning i köket. I morgon är det tolvårsfirande!
Men vi får inte komma med tårta på morgonen. Näpp, för den vill hon göra själv, sådär som förra året.
Det ska vara jordgubbssylt i och smarties på. Beställt veckor i förväg och noga extra-checkat omedelbart vid ankomsten.

Så är det.
Och utanför vimmlar det av folk. Kräftfiske i ån. För alla åldrar.
Kombinerat med en del festande. Låter det som.
Fast vi ska sova och ladda för morgondagen :)

3 kommentarer:

  1. Låter som en riktig höjdarkväll. Gratulerar den unga damen Grattis!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag gratulerar på födelsedagen! Hurra, hurra!

    SvaraRadera