måndag 30 augusti 2010

Ny termin!

Tjoho, jag är på g.
Det här med ledighet är inte min grej, det har både jag och sambon erfarat. Från varsitt perspektiv.
Nu är det praktisk naturvetenskap som gäller några veckor framöver. Terminen ska tillbringas på en ny del av universitetet. Idag på fjärde våningen... som är identisk med de tre under. Och jag tycker att huset saknar värme. Riktigt på hugget var vi och först till föreläsningssalen. Eva åkte med oss och fick följa med på turné till dagmatten på vägen.
För nu är det ju ny termin för Lurvig också. Efter prat och fotosyntes och rotsystem och en massa annat for vi ut oh hämtade honom på eftermiddagen.
Den här bilden är klockren och speglar ett litet kaos.
Den store är på väg till mig, grymtande och flåsande. Den lurvige har blivit så till sig av att se matten att han gjort en snabbsnurr och fastnat med bakbenet i kopplet. Den lille blir alldeles uppspelt av de två storas uppträdande och far skällande i full fart mellan dem. Och i snöret håller dagmatten efter bästa förmåga.
Hon får nog fullt upp nu, med tre stycken att ha ordning på :)
Fast den här bilden ligger nog faktiskt närmare sanningen och vi hade inte pratat många sekunder innan lugnet lagt sig.
Guld är det att ha en bra dagmatte!
Och Lurvig har varit jättetrött och sovit hela eftermiddagen sedan.
Jag däremot fick en massa energi av terminsstaten (alternativt tycker att det är så tråkigt att laga mat att det är lika bra att få allt gjort med en gång). Kort utgångsdatum på benfri kotlettrad gav oss nio billiga måltider och två olika rätter; mustig köttgryta och sötsur kinagryta.
När jag ändå var i farten blev det kycklinggratäng också.
Och chokolate-chip-cookies, som tyvärr blev lite brända.
Nu har vi i allafall mat för ett tag framöver :)
I morgon är det en ny dag på terminen.
Jag är på g! Wiii så skönt att vara igång igen!

7 kommentarer:

  1. Oj, du är ju helt vild! Jag som kände mig extremt nöjd för att jag för en gångs skull gjorde två extra matlådor utöver min lunchmat. :P Men jag borde också anstränga mig med det någon dag så jag kan få ordning någon gång. Jag håller med om skolan.. man kunde ju sätta upp dekorationer eller vad som helst på fönstren?

    SvaraRadera
  2. De la realidad; Hi, nu kom pyssel-Eva igång ;) Fast jag håller med. Är inte så förtjust i det där sterila... Forum är fortfarande bäst!

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som om dagmatte är min granne. Jag ska kolla om jag ser Lurvig i eftermiddag när jag går till tvättstugan :)

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt gäng hon har dagmatten =)

    SvaraRadera
  5. Jisses vad svårt det måste vara att styra 3 hundar!
    Så otroligt avspänd han kan se ut, Lurvig. Bara slappa på asfalten så där utan vidare :)

    Vad duktiga ni är som gör storkok och fina matlådor.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att det låter toppen att du vill komma igång med jobbet igen, men jag måste säga att det också är skönt att helt ha kommit från såna där dumheter:))). Nu tänker jag i stället inför varje terminstart precis som den där gamle stinsen som varje dag gick ner på perrongen och såg tågen komma och gå: "Där gick ett tåg. Och det ger jag f-n i"
    Däremot älskar jag ännu mer nu för tiden att laga mat i massor på en gång. Vi, far och jag, lagade ca 12 middagar förra fredagen. Vi pensionärer har ju alltid så bråttom som bekant. Vi hinner liksom inte alltid laga middag varje vardag ..... ;)))Då är det bra med "nå't från frysen"
    Skön terminstart på dig!
    (F'låt att det blev lite långt)

    SvaraRadera
  7. Ja oj vilken energi!!! Vad coolt att ha lagat så mycket mat! Toppen ju. Och så skönt att terminen startat :-)

    Underbart att Lurvig har en bra dagmatte! Rolig bild!

    SvaraRadera