måndag 23 augusti 2010

Måndag morgon

Så blir det måndag morgon.
En vecka kvar till terminstart. Schema utskrivet, pärm ordninggjord och litteratur beställd.
06.30 är hon som har en hund som låter som en säl ute och vattna balkongblommorna åt den gamla damen i huset mitt emot. Jag börjar fundera på om det kan vara hennes mor som bor där. Kanske.
Himlen är på väg att bli blå. Solen stiger alltmer.
Lurvig sover efter frukosten.
Och på perrongen är det ännu skapligt lugnt. Om en halvtimme ungefär kommer där att vara fullt med folk. Jag ska fara mot Karlskogaland där en ny dator väntar.
Japp, så är det.

Och passar förstås samtidigt på att önska alla en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Idag började jag jobba och det märktes minsann på tågen att skolorna nu drar i gång - smällfullt med folk var det, tur och retur.

    SvaraRadera
  2. Mian; Ja, det kan jag just tänka mig. Det märks vid station också. Fullt både vid bussar och tåg...

    SvaraRadera