lördag 28 augusti 2010

Lördag morgon

Tvättstugetid först i morgon.
Sol och klarblå himmel.
Lurvig som skuttar runt kvarteret och busbiter (?!?) mig i tårna.
Slokande rosor
Te och scones. Ägg och kaviar, philadelphiaost och gurka.
Höstkallt ute -tio grader. Friskt!
På Ring så spelar vi är Lisa Syrén åter tillbaka. Det känns lite hemtamt på något vis. Och en dam ringer in och låter så trygg och tillfreds. Lugn. Inget gehör alls får Lisa när hon föreslår att de ska byta städroller hemma. Varför ändra något som fungerat bra i femtio år?!

Jag är betydligt piggare idag.
Om en stund bär det av mot Linde, där fröken L ska fira kalas med lite släkt.
Oh, det känns som en alldeles strålande före-terminsstart-lördag!

4 kommentarer:

  1. Synd att rosor ger sig lite väl tidigt ibland. De rosor jag har i trädgården (några har överlevt vanvården) brukar jag bara ta in blomman av och sätta i gamla efterättsglas. De står mycket längre utan stjälk.

    Men inte nänns man klippa sönder köperosor och låta dem simma...

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Nä, fast nu när de har börjat ge sig skulle man kanske prova... Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Påminer om min lördag. Vaknade kl 7 insåg att det är dumt att slösa bort dagen när man väl vaknat så det blev långprommenad med ljudbok och sedan ring så spelar vi. Var en del fasligt svåra frågor idag. Volvo var enklast.

    SvaraRadera
  4. Flygaren; Ja, till skillnad från veckan innan när jag blev allt mer säker på att de förväxlat sin vanliga frågepärm med barnpärmen :)

    SvaraRadera