fredag 13 augusti 2010

Lilla Bus!

Idag har vi varit på Arken och shoppat hundpåsar.
Den lurvige var med förstås, det är han alltid dit. Han brukar lufsa in, gå med mig, hälsa med artiga svansvift om någon klappar på honom och lufsa med mig ut.
Det är vad han brukar.

Idag gick han med mig in, tog ett hundben på vägen (!), hade gärna gått åt andra hållet om inte jag dragit i snöret och när vi kommer fram till disken hoppar han glatt upp med famtassarna. Tungan på sned och svansen i fullt vift.
Den chockade matten stirrade på sin hund i flera ögonblick innan hon kom sig för med att ursäkta sig och putta ner honom.
Lycka är det, att ha en hund som egna initiativ och kan hitta på bus !

På hemvägen kom hussen cyklandes från jobbet och Lurvig blev så glad att han höll på att slå knut på sig själv. Fast så fort jag plockade fram kameran ställde han artigt upp sig...
Hämtat medicinen har jag gjort också. STOR kapsel som ska ges två timmar efter kvällsmat varje dag. Hur i all världen ska jag få i honom den (i vanliga fall är det ju små kapslar alternativt tabletter som kan delas och läggas i leverpastej).
Det blir kvällens projekt.
Nu ska vi styra kosan mot Linde, jag sambon och den för eftermiddagen busiga hunden.
Solong :)

5 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra med nya medicinen, hållar tummarna och tänker på er!

    Kram P

    SvaraRadera
  2. Bre leverpastej på en smörgås. Ta en lagom stor bit, tryck in tabletten och lägg på en bit bröd på det.
    Ge honom den dubbla smörgåsbiten och visa honom samtidigt att du har en till (utan tablett förstås).
    Han kommer förhoppningsvis sväljer första biten lite snabbare för att få den andra biten bröd också. Den som han tittar på medan han sväljer tabletten ;)

    Funkar bra hos oss. Lyckta till!

    SvaraRadera
  3. Pillan; Tack :)

    Kristallina; Har ni också hund som äter den här medicinen?
    Bröd går inte eftersom han inte kan äta spannmål. Men tack för tipset. Ikväll blir vår försöksomgång :)

    SvaraRadera
  4. Nej, vi ger inte samma medicin men med jämna mellanrum blir det stora penicillinkapslar.
    Köttbullar skulle våra hundar inte spotta ut heller ;)
    Bra gjort! Ni klarade det läste jag precis.

    Glömde säga att jag håller tummarna att medicinen biter på Lurvig. Det hade varit underbart.

    SvaraRadera
  5. Kristallina; Köttbullar gick inte alls. Han är ju lite misstänksam sedan tidigare. Nu fick det bli det lite tråkigare sättet i stället, men huvudsaken är faktiskt att han får i sig medicinen. Det funkade ju igår, hur det går ikväll återstår att se :)

    SvaraRadera