måndag 23 augusti 2010

Ledig måndag

På morgonen far jag över Kilsbergen till Karlskogaland. Nu ska här bli datorbyte från IBM till MacBook. Fast jag fortsätter att köra Windows... till pappas stora förtret.
-Ja, windows 7 är inte dåligt, säger han. Men det blir som att du sitter i en volvo fast du är erbjuden en Rolls royce.

På eftermiddagen ska han iväg på en massa möten och jag, som är leeedig och inte har något direkt planerat stannar så gärna och väntar på hjälp till kvällen. Ja, med filer och mappar och backuper och sådant.

Under tiden fibblar jag lite själv. Kollar batteritid, spanar in att allt finns med, provar photoshop element 8, kikar runt bland bloggar. Lite så.
Och så blir det en sväng till biblioteket, där jag får ursäkta mig och böta fem kronor.
Och en sväng ut med Lurvig, som får lufsa runt i gräset...
Sjön glittrade så vackert. Två familjer, en tant och familjen and var på badstranden. För några veckor sedan var där fullt liv.
Nästan lite höstigt känns det, fast solen skiner och det är dryga tjugo grader i skuggan.
Härligt!

6 kommentarer:

  1. Jag vill oxå ha en Karlskogaland att åka till.
    Låter ju helt UNDERBART

    krama Lurvig lite från mig.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vill också ha en MacBook :). Tyvärr får det nog vänta tills den där dagen i framtiden när jag är rik. Hehe.

    Jättefina soliga bilder.

    SvaraRadera
  3. Husan; Ja, det är det verkligen! ...tycker både jag och Lurvig :)

    Hannele; Absolut.

    De la realidad; Nä, jag skulle inte heller ha råd om jag inte hade en pappa. Fast det är inte en ny, även om den hålelr betydligt högre kvalitet än den jag hade :)

    SvaraRadera
  4. Wow - så kul att du går över till mac och har en pappa som kan serva dig! Du anar inte hur lycklig du är!
    Själv har jag en MacBookPro men ingen att fråga om saker och ting, alla kör ju pc här omkring.

    Jag tycker du ska lyssna på din pappa och överge Windows...testa i alla fall! Du kommer inte att vilja byta tillbaka.

    SvaraRadera
  5. Christina; Ja, grejen är ju att universitetet kör med PC och det är windows som sitter i de datorer vi använder vid presentationer etc (med eget usb förstås). Därför känns det minst krångligt att köra på med samma. Däremot går det fortfarande att köra mac os på den här, det väljer man själv vid uppstarten. Förmodligen blir det det efter studierna :)
    Och japp, jag är mycket bortskämd med en toppenpappa som fixar :)

    SvaraRadera