lördag 14 augusti 2010

Kvällen

Idag har det varit sommarvärme, men mörkret kommer tidigt. Redan strax efter nio upptäcker jag den här solnedgången utanför köksfönstret.
Sambon har ringt och meddelat att förlorarpriset inte ska bo hos oss kommande år.
Trevligt.
Och nu ska han kalasa. Det är golfmiddag som följer på denna final. Tanken från början var att respektive också skulle med, men när en efter en droppade av tyckte jag att de kunde få ha det som en grabbkväll med en massa golfsnack istället :)

Själv sitter jag med slutuppgiften i litteraturvetenskap, och det går aningen trögare än väntat.
Hembakade ciabatta, ost och så tomater från balkongen.
Ute är det fullt ös. Många ungdomars sista sommarlovshelg.
Just det.

3 kommentarer:

  1. Och här är det absolut tystnad som råder.

    Inte ett gatlyse.

    Inte ett ljus där ute.

    Om jag njuter?

    Ja.

    SvaraRadera
  2. Då får du hälsa och gratulera. Jag känner i alla fall till att golf = liten rund vit boll...

    Himlen ser ut som det jag brukar se från mitt skrivbord... jag har en nästan identisk bild på min myspace-sida som illustration till en av låtarna!

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Så skönt! Jag pendlar lite mellan att tycka om att leva bland allt liv och att verkligen sakna tystnaden. Fick jag önska skulle jag bo i ett lugnt ytterområde. Inte för nära och inte för långt bort.

    Bloggblad; Då ligger dina golfkunskaper ungefär på samma nivå som mina :)

    Himlen var jättevacker! Allra helst hade jag haft siluetten av en skog istället för ett tag, men nu var det så här det var.

    SvaraRadera