onsdag 25 augusti 2010

Kurslitteratur

Redo för ny termin.
I morse ringde jag Bokextra för att höra var mina böcker tagit vägen. De har en leveranstid på 5-8 dagar. Idag hade det gått 19...
Men det visade sig att de var på väg och mycket riktigt fick jag en sms-avisering bara några timmar senare.
Så här ser den ut, halva höstens kurslitteratur. 15 hp naturvetenskaplig omvärldsorientering.
Det ska vara många timmar på universitetet, laborationer, exkursioner, duggor och salstentor. Helt tvärt emot den undervisning vi hitills haft.
Två presenter fick vi av bokextra också. En ljudbok och så den här... som jag nästan tror att jag kan tänka mig att använda. Nu återstår bara kluriheten att sälja gammal kurlitteratur. Vad behöver/behöver vi inte. Allt är sålt från PDI I, med löfte om att vi ska få köpa tillbaka det vi vill till PDI II/B. Förmodligen kommer vi som lärare sedan, ändå inte sitta och läsa om olika gubbars teorier och skolans politiska historia, under fritiden.
Svenskan är lite svårare. Alla böcker om läsinlärning finns kvar. Och några från litteraturhistorian...
Specialpedagogikens böcker står samtliga i vår bokhylla. Eftersom jag är lite inne på att min c-uppsats så småningom kommer att vara inom det området är de lite heliga.

Japp ungefär så.
Och schema är utskrivet. Registrering utförd och studieförsäkran gjord.
Dagmatten är informerad.
Om fyra dagar kör vi så att det ryker :)

5 kommentarer:

  1. Haha, ja, men den är kanske bäst att slå av då ;)

    SvaraRadera
  2. Oj, lyx. :) (Inte att de var så sena..) Fick ni gåvorna för att de var så sena eller har de alltid det? Har börjat läsa liiite i den där Gryning över Kalahari. Den är rätt bra skriven tycker jag. :)

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag lite sugen på att plugga. Fast nä, de hinnar jag nog inte med.....
    Så du är ridlärare, vad bra, kom gärna förbi min gård o lär mig mer....med mina hästar...!!
    Undrar just vad du tänker bli nu, alltså vilken typ av lärare.

    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  4. De la realidad; Jag vet faktiskt inte. Det stod bara att de skickat med en present, så jag antar att alla får det...
    Och jag ska också börja med den där boken. Såg att det stod på bb att det var bra att ha läst den i tid. För övrigt saknade jag ett sådant lässchema där det står vilka böcker som ska användas vilka lektioner. Annars var det mycket information som kommit upp. Och måååånga instuderingsfrågor!

    Anki N; Det är kul att plugga, även om kommande termin nog kan bli ganska tuff...
    Jag är utbildad instruktör, men arbetar inte som det längre. Har bara enstaka träningar.
    Nu ska jag bli vanlig F-6 lärare :)

    SvaraRadera