tisdag 24 augusti 2010

I viloäge

Ja, jag vet just inte om jag blir känsligare med åren eller om jag helt enkelt har mer tid att känna efter.
För det är inte så att jag har skyhög feber. Bara lite ont i kroppen, halsont och sådär. Lite feber. Det går fint att både handla och laga mat. Men sedan är jag alldeles färdig och sjunker ner i fåtöljen och orkar absolut ingenting. Dagens stallbesök är inställt och morgondagens skickar jag en reservation om.
Och så tänker jag att för ett par år sedan, då hade jag ätit alvedon, promenerat med Lurvig och inte tvekat att åka iväg till stallet.
Nu blir det istället te och kura under filten. En film och tidigt sänggående.
Just så.
För henne som inte är sjuk men lite ynklig ändå :)

3 kommentarer:

  1. Krya på dig, madame! Och vi säger att det är åldern. Då är det också legalt att jag som är 56 får bli trött och slut på ,-)

    SvaraRadera
  2. Krya på dig.
    Halsont har Prinsessan med, vi besökte DR idag som konstatera att mandlarna var lite svullna. Så ingen idrott för henne inte.
    Man måste få vara sjuk ibland. Hojta bara till så kommer jag med te o varma riskuddar. SÅNT är jag bra på. :D

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Tack :) Fast jag har alltid tyckt att det är legitimt att ta det lugnt... för alla utom för mig :)

    Husan; Här är det inte aktuellt med någon doktor. Däremot blev jag allt lite bortskämd med te igårkväll när sambon kommit hem från jobbet.
    Hoppas at hon kryar på sig fort, Prinsessan.

    SvaraRadera