fredag 13 augusti 2010

Fredagskväll

Ungefär halv tio kommer vi hem och strax efter det är det alldeles mörkt.
Jag plockar upp en köttbulle ur frysen och sneglar på paketet med de där kapslarna som jag ska få i den lurvige.
Men se, köttbulle går inte. HUR lättlurad tror matten att han är?!
Nänä, så det blir den "hårda vägen" och det går precis hur smidigt som helst. Knappt tror jag att han hinner reagera innan kapseln är nedstoppad i halsen.
Sista lilla köttbullebiten ges direkt efter och Lurvig slickar sig runt munnen och ser förväntansfull ut.
"Nänä, nu får du allt vänta till i morgon kväll" säger jag och stoppar kartongen i skåpet.
Då går han och lägger sig bakom hussen som sitter vid köksbordet och mekar med en gammal x-box.

Och om exakt en månad vid den här tiden har vi kanske tagit kvällen efter att under middagen berättat för det här glada seniorgänget om dagens eskapader. Om en månad har vi nämligen varit på delfinsafari.
Som jag ser fram emot det!

2 kommentarer: